Kadınlarımızı kutlayalım…

Kadınlar gününüz kutlu olsun..

Siz ayrı bir cinsten ayrı bir uygarlıktansınız çünkü.. Dünyada yaşayan iki türlü insan var (en azından öyle kabul ediliyor) Kadın ve erkek.. Yılda bir gün kadınların günü oluyor, yılda bir gün sevgililer günü oluyor, yılda bir gün bir kadının doğum günü oluyor, yılda bir gün anneler günü oluyor, yılda bir gün evlilik yıl dönümü, nişanlılık yıl dönümü, ilk kez göz göze gelme yıl dönümü, ilk elini tutma yıl dönümü, hamilelliğini öğrendiği gün yıldönümü, ilk sevdiğini söylediği gün yıl dönümü, tanışma yıl dönümü, ayrılıp tekrar barıştığınız gün yıl dönümü…. Daha aklınıza kim bilir neler geliyordur. İlginç olanı bunların hepsi kadınlara ait oluyor, onların gününde onlar için bir şeyler yapması gerekenler de erkekler.. Ancak bu yıl dönümlerini doğal karşılıyorum. Kadındır, mağdur edilmiştir, hırpalanmıştır, hor görülmüştür bari arada bir, bir!! özel günü olsun… tabii sonuna kadar katılıyor, destekliyorum da…

Ama arkadaş kadına ait bu kadar yıl dönümü varken, kimsenin pek hatırlamadığı, zoraki ite kaka bir kutlama ile geçiştirilmeye çalışılan, sırf özel bir gün olsun diye olan, babalar günü niye var.. Kim düşünmüş ki bunu?.. Erkeklere de yazık canım, hiç olmazsa bir gün olsun diyen bir eşitlikçi ablamı, yoksa hadi canım hep kadın olmaz babalarda var bu topluımda diyen bir sosyolog mu?.  Her kim düşündüyse bir şeyi tutturamamış;  Kadınların, kutlama olan her şeyden erkekleri kullanma becerisini.. çok kadın biliyorum o günleri bile kendi lehine kullanmayı başaran..

Tüm bu özel günlerde kadın hep bekler.. garibim erkekde, kadınını hoş etme adına ne fantaziler yaratır .. Ama yaranamaz.. Tüm diğer özel günler kadına ait değilmiş gibi birde kadınlar gününde beklerler hediye yada gene bir inanılmaz fantazi ile kutlama..

Değerli kadınlar… Bir saniye lütfen!!! Bu ve buna benzer günler sizlere özel değildir. Bu günün kadınlar günü olmasının sebebi en azından bu günlerde kadınlara ait sorunları konuşalım diyedir.. E artık bırakın her gün bir kutlama beklentisini canım… Tamam hediye almak güzeldir elbette ama birazda siz bakın etrafınıza dimi ama .. İnsan tüm içinde bilmem ne günü geçen günlerde hediye ve kutlama beklemezki… Oturalım konuşalım kadınsal problemleri, çözelim her ne derdiniz varsa.. Sonra tamam gün sizin gününüz der kutlarız elbet. Ama hep beklemeseniz bir şeyleri…

Olsun kadınlar kutlasın her günü.. Bizde destekleyelim onları.. Her zaman kadını destekleyip iş dünyasının içine alan toplumlar daha hızlı gelişirler çünkü… Ancak kutlarken, kendi aralarında kutlamayı becerebilseler, erkek milleti de mutlu olacaktır bundan. Öyle olamıyor maalesef benim yurdumun kadınları en küçüğünden en büyüğüne bekliyor her özel günlerde çılgınca kutlama… Hiç umurunda olmayan görüntüsü verenlerde artık umudunu yitirdiğinden buruk bir şekilde geçiştiriyor o günü.. Yoksa bu günlerde küçücük de olsa hiç bir şey beklemeyen kadın kalmadı… Bu beklentiler kimden mi?? Etrafında erkek görüntüsü veren kim varsa ondan…  Öğrendik işte dünyanın en önemli günlerini bu bahane ile. Ne mutlu bize… Kapitalizm öğretti özel günlerin anlamını.. Hadi bakalım bulun buluşturun, takın takıştırın…

Şimdiden geride kalan tüm güzel günleriniz kutlu olsun.. O günlerin adını siz koyun…

16 comments on “Kadınlarımızı kutlayalım…

  1. Çok haklısın.. Kadın konusunda bile kendimi kaptırmışım.. Ne yaparsın kolay değil ülkemin insanını seviyorum. İşlenecek malzeme çok fazla.. Romantizmin rüzgarına da kapılıyorum bazen ama sonrasında gene tutamıyorum kendimi.. Neyse bakalım hayırlısı .. 🙂

    • anlaşıldı karşılıklı bir polemik durumu olacak illlaki.. Ama bu polemikler saçmalama boyutunda olmamalı sanıyorum. Benim bu yazıda bahsetmeye çalıştığım kadınların günlerinden derdim olduğu değil tam tersine hayatın müşterek olduğunun anlaşılması.. Saygılar.. iyi günler…

  2. sevgili volkan deniz her yazınızı merakla bekliyor,zevkle okuyorum ve beğeniyorum.bu yazınız biraz olmamış demek istiyorum 😦 çünkü anlattığınız o tanışma,nişan,isteme,ilk öpüşme,sevgililer günü,evlilik yıldönümü vs.vs….tek başına kadının kutladığı,kadına özel günler değildir..bunlar iki kişi ile olan paylaşımlardır.ama erkek önemsemez kadınsa önemser aradaki fark budur.bunun içinde kadınlar yüzünden kutlama yapıldığı düşünülür.kadınlar sadece erkekten beklemez bugün için özel bişeyler yapılmasını kendiside yapar.örn;kadında hediye alır,özel kutlamalar hazırlar,evde olunacak ise romantik bir akşam yemeği hazırlar,yani yapar yapar,yapar…tabi tam tersi durumlarda vardır özel günleri kadının umursamadığı erkeğin deli gibi ince ince programlar yaptığı ilişkilerde yok değil…bence bir daha düşünün sadece kadınlara özel olan gün bugündür,diğerleri hep iki kişiliktir.

  3. Sevgili aslı : İşte bak bütün sorun da burada ya zaten. Ben o günlerin sadece kadınlar tarafından kutlandığından yada onlara özel olduğundan bahsetmiyorum. İşin aslında ben bütün kadınlarıda anlatmıyorum. Sadece kapitalizmin tuzağına düşmeyelim ey kadınlar diyorum.. Özel günler romantik olunması gereken günler olmamalı. Özel günler sadece adındaki özellikten kadınlara özellik hissettirmemeli. Özel günler sık sık hatırlatılıp değer yükseltirmişcesine adamın gözüne sokulmamalı. Bir kadın bir tek taşa, artık tav olmamalı… Benim aslında tüm derdim bu. Kadınlar işin sadece duygusal boyutunda olmalı. Bir gül yeter yalanından sıyrılıp gerçeklere bakabilmeli. Bu arada lütfen her anlatılan kadında kendini görme.. Biraz dışardan bak olaya, birazcık….

  4. Hep değinmek isteyip de sustuğum bir konuya değinmişsin. Gerçekten tebrik ediyorum. Bir gün erkekler olarak toplanıp Taksim anıtına yürüyüp; ezilen, önemsenmeyen, hep beklenti içinde olunulan, duyguları olmadığı zannedilen, her fırsatta şikayet edilen, hep iltifat beklenilen, sömürülen erkekler olarak, erkek haklarını ortaya koyup “Yeteeeeeeeeeer” diyerek soyunma eylemi yapmayı düşünüyorum. 🙂 🙂 🙂

    • Maalesef her fırsatta anlayışsızlıktan, şerefsizliğe, kabalıktan magandalığa kadar tipe büründürülüyoruz. Ama biz ufacık laf ettikmi, tüm kadınların saldırısına uğruyoruz. Sonra kadınların hakkını korumak için yırtınıyoruz bu seferde beklentimiz farklıymış gibi değerlendiriliyourz. Hakkatten yürüyelim bir yerlerde buda bir ilk olsun.. kadınlarda anlasın soyununca eylemin ne kadar etkili olabileceğini.. 🙂 🙂

  5. Sevgililer günü Kapitalizmin kutsalıdır(Hediye almak).
    Fakat 8 Mart Amerikada 120 civarında Textil işcisinin Grev hakkını kullanmasının neticesidir.
    Neden? çünkü öldürülürler ve bunların büyük çoğunluğu kadındır.
    Ve o gün, Dünya Kadınlar günü olarak tarihe geçer.:( 😦

    • İşte benim anlatmaya çalıştığım da bu zaten sevgili murat.. Dünya kadınlar gününün amacı kadınlara hediye alıp sabahın köründe gününü kutlamak için aramaya aracı olmak değildir.. Öyle bir hale geldikki herhangi bir olay olan günlerde eylem yapan bir zihniyet bir tarafta, diğer tarafta da aranmayı bekleyip hediye istiyen zihniyet.. Bu günlerin anlamını yitirmeden neden özel gün olduğunu bilmek yerine.. “ama sen benim günümü kutlamadın” diyen tuhaf kaprisler. Sonrada bunlara dur demeye çalışan ben, eleştiri yağmuruna tutan kadınlar. Kim suçlu bilmemki..
      Teşekkür ederim bu arada kadınlar gününün oluş sebebini açıkladığın için. Açıkçası olayın o tarafını hiç açmamıştım.. Amerika’da ki olaydan bize ne diyen zihniyet olur diye ama sen bilgilendirmiş oldun..
      Saygılar..

  6. Hadi iyisin yine dört ayak üstüne düştün yoksa kadınların elinden seni Kamil bile kurtaramayacaktı… 🙂

Bir Cevap Yazın

