Nereye kadar?

Bakıyorum etrafıma, sonra durup yeniden bakıyorum. Biraz mutlu biraz umutlu, birazda duygulu. Gördüklerim hep aynı, farklı olan tek şey değişen günler, geçen zaman, kaybolan yıllar.

Zaman anlamsızlaşıyor, gerçeği fark ettiğinizde. Minicik hatta gözle görülemeyecek kadar bir zerre kadar yaşıyoruz her birimiz. Bize göre yıllar yaşanıyor ama aslında sadece bir an. Hemde küçücük bir an. Bütün maksat işte o bir anı zirvede, en güzel yerde yaşayabilmek. O zirve nedir peki. Çok paramı, iktidarmı, itibar görmekmi, sömürmekmi yoksa sadece huzurmu.. Nedir o bir an da bizi en mutlu edebilecek olan.. Bu soruya bir çırpıda cevap vermek zor dimi. Çoğumuz sağlık, sıhhat deriz belki. Ama onun olması içinde ön şartların olduğunu pas geçeriz. Çünkü sağlıklı olmak için sağlıklı büyümüş olmak gerekir öncelikle.. O da o bir anın içindeki yaşanası duygulardandır bir yerde..

Tuzaklar, kandıran, kazıklayan, sahtekarlar..  Tuzağa düşüp kandırılan kazık yiyen saftorikler. İşte o bir anın içinde bu iki taraftan birisi olarak yaşamışızdır. Üçüncü bir taraf yoktur, kim ne derse desin. O bir anlık hayatın içinde mutlaka kandıranlar ve mutlaka kandırılanlar olacaktır. Yoksa denge bozulur. Herkes iyi olamaz, herkes dürüst olamaz. Herkes sahtekarda olamaz.. Peki bu tercih ne zaman ortaya çıkar?? Hiç bir zaman. Çünkü hiç kimse kendini o an için olduğu kişi gibi hissetmez. Sahtekar kazıkladığını, saftorikler de kazıklandığını kabul etmez, edemez.. Hiç kimse suçlu değil, hiç kimse suç işleyene alet değildir. Bu yüzden denge hiçbir zaman bozulmaz. Kabul etseler, zaman durur çünkü…

İşte bu yüzden nereye kadar diyorum.. Nereye kadar bu yüksek beklentiler? Nereye kadar bu komedya? Nereye kadar bu duyarsızlıklar? Nereye kadar bu hırs, kin nefret? Nereye kadar hayat? Nereye kadar kırgınlıklar? Nereye kadar ben, nereye kadar sen? Karşılıksız aşk nereye kadar?

Nereye kadar takıntılar?…

8 comments on “Nereye kadar?

  1. Ben fazla bir şey beklemiyorum hayattan. Bir Nissan Qashgai istiyorum başka bir şey değil inan 😉

    İnsanlardan da hiç bir şey beklemiyorum sadece biraz saygı…Sevgi bile istemiyorum o derece yanii..Sevgiyi ben istediklerimden istediğim kadar alırım …Saygılı olsun herkes herkesin hayatına düşüncelerine hayallerine…Fazla mı isteklerim sence 🙂

    • Nissan kısmı kolay.. Biraz daha çalışırsın tamamdır. Olmadı hayallerinde olur sürekli en azından..
      Ama insanlardan beklediğin o biraz saygı.. İşte o konuda yapılacak çok iş var..
      Çünkü kimse kendini saygısız olarak görmeyeceğinden hep karşısından bekleyecek o saygıyı. Sonuç olarak da saygı saygısızca bertaraf olacak, paylaşılamayacak. Kimseye yar olmayacak. Toplumsal saygı da küçük bir an için bile ortalıkta olamayacak.. Birbirini anlık heyecanlarla sevdiğini sananlar, sürekli saygı beklediklerinden o sevgide taca! çıkacak.. 🙂

      • Nissan aklımın hayallerimin bir yanında dursun şimdilik…

        Saygıdan da vazgeçtim ,aldım lap’i elime uzattım ayaklarımı geçtim tv karşısına cnbc-e de ”RIZZOLI & ISLES” izliyorum 🙂

        Ne ben kimseyi memnun edebiliyorum ne de insanlar beni iyisi mi tv izleyip kafa dağıtayım 😉

  2. Ben şahsen çok şey bekliyorum hayattan. Malda mülkte gözüm yok bir kat bir yat o kadar. Asıl önemli olan ölene kadar ne kadar şey öğreneceğim. Şimdilik tek hayalim daha çok şey öğrenmek.

Bir Cevap Yazın

