Gülelim, ağlayanların inadına…

Hayata gülerek bakıyorum, sonrada etrafımdaki gözyaşlarını fark ediyorum. Gülümseyen gözlerimden saçılan ışıklarımla aydınlatmaya çalışırken etrafımı dilim durmuyor. Olabilecek tüm sıkıntıları dillendiriyor hiç durmadan söyleniyorum, ahlaksızlıklara, yalancılıklara, sahtekarlıklara, ülkemi satıp savmak isteyenlere… Dahası sapıklara, ölçü bilmeden kişisel haklara saldıranlara, özgürlüğümü alıp götürmek isteyenlere…

Cumhuriyetimin yetiştirdiği tüm değerlerin yok edilmeye çalışıldığını görüyorum, gözlerimden saçılan mutluluk penceremde perdeler kapanıyor bir bir. Hüzünleniyorum bu sefer sadece hüzünleniyorum.

Dünün kahramanlarının bugün terörist olduğunu haykıranlara bakıyorum hayretler içinde. Dünkü teröristlerin alkışlandığını, desteklendiğini görüyorum. Azıcık içeri sızan ışığında kapandığını anlıyorum.. Artık ışık göremiyorum.. Ürküp oturuyorum.. Gölge oyunu yapanları izliyorum. Gerçekleri saklayıp gölgesinden korkanların cesur olduklarını görüp kalıyorum…

Hayata gülerek bakıyorum hâla ama bu sefer ki gülümsemelerim mutluluğumdan değil, yapılan her türlü haksızlığı anlayıp çaresizce teslim oluşumdan.. Erdemdir gülümseyebilmek her türlü zorluğa, işkenceye rağmen diye bildiğimden… gülümsüyorum…

Bu sefer gözlerimden ışıl ışıl saçamıyorum huzurumu, dilimde dönmüyor. İfade etmek de istemiyorum…. sessizce bekliyorum sıranın bana gelmesini…

Ülkemin bu kadar kadersiz oluşuna, bu kadar ürkek oluşuna anlam veremeden çırpınıyorum. Biliyorum başka çırpınanların da olduğunu ama birleştiremiyorum ellerini, hareketlendirip, heyecanlandıramıyorum yüreklerini…

Ama olsun pes etmiyorum, hâla bir ümit var içimde diyerek gülümsüyorum.. Ben gülümsedikçe, en azından etrafımdakilerin gülümseyeceğini biliyorum…

Ülkemi seviyorum, bu güne kadar yaptığım fedakarlıkların, hepsini helal ediyorum… Ama artık hep birlikte çalışılması gerektiğini düşünüyorum ve haykırıyorum.. Emperyalistlerin elini çekmesini istiyorum ama biliyorum hayal kurmanın da bir gün suç olacağını.. Ondandır artık susuyorum.. Bir müddet…

Hayata gülümseyerek bakmaya devam ediyorum…. Şimdilik.

Ağlayarak milyonları peşinden sürükleyenlerin inadına gülümsüyorum…

8 comments on “Gülelim, ağlayanların inadına…

  1. Gülümsemeye, ümide ve arada sırada da olsa bardağa dolu tarafından bakmaya devam… Biz büyük bir ülkeyiz. Kimleri kast ettiğinin bence hiç bir önemi yok. Çünkü belirli kişilerle kaim bir toplum veya bir üçüncü dünya ülkesi değiliz biz. Dün nasıl farklıysa yarın daha da farklı olacaktır. Ayrıca vicdanından şüphen yoksa onu yargılayacak da hiç bir makam yok.
    Önümüze bir soru kağıdı koyuluyor. Değerlerimize sahip çıktığımız ölçüdeki hissiyatımızla cevaplar arıyoruz. Sorunun cevabı dört seçenekse herkes kendisine göre en doğruyu işaretliyor ve bana sorarsan üzgünüm ama cevapların hepsi birbirine çok yakın anlamlar içeriyor. Beşinci seçenekse soru kağıdında zaten yok. Saygıyla dostum…

    • Kastettiklerimin önemi olsaydı kast etmez direk anlatırdım. Ama anlatmak istediğim aslında o kadar açıkki. Ve ben yıllardır bunu yapıyorum aslında. Zeki bir toplumuz hemde her türlü hinliği ustaca bulup her türlü beladan başımızı kuratarabilecek ve küllerin arasından yeniden doğmayı becerecek kadar.. Herkes anlasın istiyorum birilerinin peşinden gitmeden kendi ayak izlerinin de bir anlamı olduğunu.. Birilerine teba olmak yakışmaz benim ülkeme… İşte bu sebepten diyorum gülümseyerek bakınca aslında daha net görebiliriz dünyayı…
      Saygılar, sevgiler, teşekkürler…

  2. Cumhuriyet’in yetiştiği değerlerin yok edildiğine katılmamakla birlikte bugün bir uyanış içerisinde olduğumuza ve yeni değerler yetiştireceğimize inanıyorum.

    Geçmişte olan bazı şeylerin olduğu gibi kalmasına ve duygularımıza takılacağımıza doğruları bulmaya çalışırsak da daha iyi olacağımız kesin.

    ..ve eğerler milyonlar birilerinin peşinden gidiyorsa kesinlikle bu ağlamaktan değildir. İyice bir bakalım belki bizim görmediğimiz veya görmek istemediğimiz bazı çekici yanları vardır.

    • Bahsettiğim sorunları ne kadar da güzel ifade etmişsin teşekkür ederim.
      Geçmişte olan şeylerin olduğu gibi kalmasını istememekle Cumhuriyet’in yetiştirdiği değerlerin yok olması gerektiğini ve doğruları bulma adına kökleşmiş değerlerimizin yok olmasını yada şeklinin değişmesi gerektiğini belirtmişsin zaten.. Ancak duygularımıza takılmadan geçmişteki şeylerin nasıl değişmesi gerektiğinden de bahsetmemişsin.. İşte senin bahsetmediğin değerleri fark ettiğimden bende tepki gösteriyorum. Çünkü ben Cumhuriyete ve onun değerlerine inanıyorum…
      Elbetteki ağlamaktan dolayı peşinden gidilmiyor, ancak o gördüğünüz çekici yanları benim görmem için birilerinin bana göstermesine gerek olduğunu sanmıyorum.. Ben birilerine biat etme kültürünün doğru olmadığından bahsediyorum ısrarla.. Bu kişi kim olursa olsun ya da ne tür bir özelliği olursa olsun mürit toplama anlayışı ile ortalıkta olmamalı diyorum.. Ülkeye hizmet etmek için ülkeyi bütünleştirmek esastır, kaçak oynayarak bir takım fesatlar üretmek değil…
      Sevgiler yusuf…

Bir Cevap Yazın

