Sınavlardayım…

Bugün unuttuğum bir duygumu canlandırdım. Israrla çoktan seçmeli hayata karşı olan ben, çoktan seçmeli bir gün geçirdim. Herşeyi halletmiş gibi, akademik personel ve lisansüstü eğitim (Ales) sınavına girdim. Unutmuşum küçük lise sıralarını, unutmuşum birilerinin gözetiminde geçen zamanla yarışmayı ve unutmuşum bu zaman içinde tüm soruları çözmem gerektiğini. Çünkü yetmedi zaman, yetişmedi hepsi. Sanki sorular sadece bana, çözeyim diye verilmiş gibi tek tek ve usul usul çözmeye başladım. Gözetmen arkadaş “son yarım saat” dediğinde hatırladım bir zaman dilimi içinde bitirmem gerektiğini. Ama olsun yinede yaptım bir şeyler. Güzeldi sanki. Güzel olan sınavın başarılı geçmesi değil sınavın bana hatırlattıklarıydı..

Peki bu sınav neden yapılıyor?? Üniversiteyi bitirenlerin herhangi bir konuda yüksek lisanas yapmak istemeleri durumunda, istenen taban puanı almaları için. Almasa ne olur? Ne olacak bilgi seviyesi yetersiz görülür. Adam üniversiteyi bitirmiş ama sonradan bunamış olur ya da üniversiteyi bir şekilde bitirmiş, kopya falan geçmiş işte olur. Yada en kötüsü üniversite mezunu ama aldığı eğitimin bir üst seviyesinde eğitim almaya yeterli değil olur.. Sadece üniversite mezunu olabilir başka bir işe yaramaz. Şöyle bir anlayıştandır belkide. “arkadaş her önüne gelen yüksek lisans yapmasın, bu işlerde ayağa düşmesin” demiştir, çok bilen profesörler grubu.

Sınavdaki soruları bir görseniz, daha iyi anlardınız beni… Bu soruları okurken ister istemez sürekli soruyorsunuz kendi kendinize.. Ben bu soruyu çözmesem ne olacakki? yada bumu yani!! bu kadar basit soruların neresi ayrıştırıcı sorular? Hiç anlayamıyorsunuz bu sınavda neyin ölçüldüğünü. Sınavdan sonra herkes konuşuyor kolaydı, zordu diye ama ortak karar, zamanın yetmediği yönünde.. İşte o zaman anlıyorsunuz ki bu çok bilen profesörler hızlı düşünen ve uygulayan adamları almak istiyorlar bu eğitime.. Evet! diyorsunuz o zaman kendi kendinize, ikna olmuş numarası yaparak.. “Tabii yaa, hayat zaten hızla geçen zamana ayak uydurabilenin hayatı. Senmisin soruları tane tane çözmeye çalışan dingil.. Kim ne yapsın seni..”

Sınavın gerekçesini anladıktan sonra bu sefer başka bir sıkıntı çöküyor içinize. Ama diyorsunuz bu nasıl standart ya adam her şeyi sindirerek çözüyor ve en doğru sonuca ulaşıyorsa.. Bu tip bir adamın hiç şansı olmayacakmı.. Bu zavallı, doktor yada profesör olamayacakmı, böyle bir şansı ona kimse vermeyecekmi. Bütün suçu sorunları önce algılayıp sonra çözme çabasımı. Oysa gitseydi bir kursa, ezberleseydi soru kalıplarını, verseydi bir çuval para,  anlayamadığı ama kalıbını bildiği soruları çözüverseydi bir çırpıda, alsaydı en yüksek puanları, bu dahi adamı almak için tüm üniversiteler yalvar yakar olsaydı.. Ne güzel olurdu, akademik oluverirdi işte…

Eğitim sistemi üzerine laf etmeyenin, eleştirmeyenin, yerden yere vurmayanının neredeyse olmadığı bir ülkede yaşıyoruz. Ortalık üniversite mezunu işsizle dolu.  Hergün mantar gibi üniversite açılıyor yurdumun en ücra köşelerinde bile. Bu mantar gibi üniversitelerde mantara ancak şişe olabilecek yeterlilikte hocalar eğitim verdiklerini sanarak, okutuyorlar üniversitede okuduğunu zanneden garibanları. Sonrada o garibanlar okudukları alanda yükselmek istiyorlar ama birileri diyorki “hayır!! sen buraya kadardın, üniversite mezunu işsiz olarak yaşayacaksın bundan sonra..”  Saçmasapan ve güvenilirliği her geçen gün zayıflayan bir sınavla adam seçmeye çalışıyorlar, dalga geçercesine…

Mademki seçim yapacaksın kurarsın heyetini, açarsın kapılarını herkese, tek tek alır, mülakatmı yaparsın ne yaparsan yaparsın, alırsın insanları eğitime. Ama olmaz dimi o zamanda adam kayırmaca başlar.. Tabii olmaz ki ne yapsak olamayacak, güvensizlikler üzerine yaşayan bir ülke… Güvensizlik üzerine kurulmuş bürokratik engeller ve işin olmaması için yaşanan bürokratik sabotajlar.. Sonrada birbirine güven sözü veren bürokratlar… Sahtekar dünyamın, yapmacık neferleri… Siz adam seçseniz ne olacakki.. Bence bırakın bu işleri, bir köşeye oturun ve düşünün millet uzayda fink atarken ben hala dünya yuvarlakmı değilmi niye düşünüyorum diye. Yada bir beş çayında tartışın yanlış yaptığınız yerleri… Ama olmazki… onuda yapmazsınızki. Hep eleştirenler haksızdır çünkü, hep halk isyankar, hep öğrencidir kopyeci ve yalancı…. Bir gün aslında gerçek hatalının kim olduğunu anlayacaksınız ama bu pişmanlığınızı anlatacak halk bulurmusunuz bilmem…

Bu arada sınava girerken kalem bile götüremiyorduk, yasaktı çünkü kopye kaygısından. ÖSYM’nin hediyesi bir çift kalem, bir silgi ve kalmtraşla yanıtladık soruları.. Hatta sınav kitapçıkları ve cevap kartları bile kişiye özel basılmıştı… ne güzel dimi, kopye çekmek imkansız..!!

Reklamlar

12 comments on “Sınavlardayım…

  1. teşekkür ederim, aslında nasıl geçtiği hakkında en ufak bir fikrim yok, değerlendirme şeklini bilmiyorum çünkü. Ama anlatmak istediğim biraz sınavın gereksizliğiydi.. 🙂
    teşekkürler, dualarınızla her zaman verdiğiniz güçlü destekleriniz için..

  2. hemde gayet gereksiz…liseden sonra hiç bir sınava girmemiş biri olarak yorum yapmam nekadar doğru bilemiyorum,sonuçta deneyimli değilim ama görüyorum çevremdeki insanları.eziyet,stres…yok kpss yok ales vs.artık üniversite bitirmiş olmak yetmiyor.eskiden üniversite mezunu ayrı bir itibar görürdü okumuş kültürlü adam denirdi.şimdi mezun ol hatta bi okuldan daha mezun ol,yüksek lisans,doktora,sınavlar sınavlar…hayat ne kadar zorlaşıyor.bu durumda olanların allah yardımcı olsun.

    • sınavlar, personel seçmeyi bilmeyen geri zekalı yöneticilerin uyguladığı ilkel bir yöntemdir. Benimde işim olmaz sanıyodum ama bir girmiş bulundum hani fena da olmadı, gerçekten kopya çekmek ne zormuş!! gördüm.. 🙂

  3. 1.sınıf ögrencilerine test yaptırarak sınavlara alışmalarını saglıyorlar.Ben cok şaşırmıştım ve erken oldugunu düşünmüştüm.ama bir ögretmen ”nerdeyse tüm hayatlarını sınavlara girerek gecirecekler”demişti..Ne kadar dogru söylemiş…Değişecegini hic sanmıyorm..Başarılı bir sonuç alırsınız umarım..

    • siz o kendini öğretmen zanneden makine kafalı insana sakın kulak asmayın. doğru söylediği de yok, bir şey bildiğide.. Çocuğunuz bilmesi gerekenleri bilerek büyüsün yeter. Sınavlarda başarılı olmakda birşey ifade etmiyor çünkü. Artık toplumda kendini ifade edebilen ve özgüveni yüksek insan kalmadı. İlerleyen zamanlar onların zamanı olacak inanın bana.. Korkunuz üniversite ise oda olmasın birinci sınıftaki çocuğunuz o yaşa gelene kadar mahallesinde bir üniversite açılmış olur nasılsa..
      sevgiler…

  4. Sınavınızda umarım istediğiniz sonucu alırsınız.Öyle güzel anlatmışsınız ki her şeyi.elinize sağlık.hayat yolunda her zaman başarılar diliyorum.

    sevgilerimle.

    • çok teşekkür ederim Sanem hanım. hoşgeldiniz..
      güzel dilekleriniz mutlu etti beni. sizinde hayatın içindeki tüm güzelliklere hep yakın olmanız dileği ile..
      sevgiler..

  5. sevgili dostum…önce başarı diliyorum sana…hiç bi şey için olmasa bile emeğin boşa gitmez umarım…gerisi sistemle alakalı…hem fenamı sana da yazacak malzeme çıkmış:))..maalesef canım ülkemde satranç tahtasındaki piyonlar gibiyiz …son dönem yaşananlar ( elbette önceside var )bana roma dönemini hatırlatıyor..ne dersin….

    • Kardeşim çok teşekkür ederim. 🙂
      Yazacak malzeme o kadar çokki. Malzemesi bol bir ülkede yaşadığımızdan kalemi eline alan herkesin yazacağı birşeyler var her köşesinde..
      Roma dönemi sistem açısından dünyanın en düzgün dönemi aslında. O kadar olabilseydik, yola alırdık belki biraz. Ama hergeçengün okuyan ve üreten insanlarımızın başına yıkıyoruz sanki dünyayı.. Bana öyle geldi nedense..
      sevgilerle…

  6. Geçmiş olsun. Mayısta da benim gireceğim lisan sınavı var. Bakalım ne olacak? Bugün bazı yerlerde soru kitapçığı problemi yaşanmış diye bir şeyler geçti haberlerde, böyle bir şey yaşadın mı?

    • O sınavada giriyorum. Bu yıl benim yılım .:)
      Soru kitapçığının üstünde fotoğrafımı görünce duygulandım biraz hepsi bu. Bunun dışında bir sıkıntı olmadı..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s