İşte kadın erkek farkı..

Biraz önce cadde üstünde bir arkadaşımın dükkanına uğradım. Dükkanda kılık kıyafetten değişik aksesuarlara kadar çeşit çeşit malzeme satılıyor. Köşe başında şirince sıcacık, içeri girenin alışveriş duygusunu kabartacak tarzda döşenmiş bir dükkan. Hemen giriş bölümünde büyükçe bir gözlük standı var. Malum yaz geliyor ya arkadaşımda doldurmuş her çeşit güneş gözlüğünü..

Çaylarımızı içerken bir yandan da dükkana girip çıkanları izliyordum. Aslında pek sevmem alışveriş mekanlarında uzun süre kalmayı ama nedense biraz takıldım..

İçeri önce iyi giyimli gençten biri girdi. Direk gözlük standına gitti, birkaç gözlük denedi hiçbirşey söylemeden gitti. Sonra biri daha geldi bir tane gözlük denedi ve gitti. sonra biri daha derken, neredeyse 10 dakikada bir, birileri gözlük deneyip gidiyorlardı. Ama gelenlerin hepsi erkekti. Gözlüğü deniyor ama almıyorlardı.. Tamda ne tuhaf derken içeri 20-25 yaşlarında oldukça hoş bir bayan girdi. Gözlüğü aldı, gözüne takmadan aynanın karşısına gitti ve… gözlüğü kafasına taktı yani gözüne değil kafasına… sonrada dönüp “yakışmışmı” diye sordu.. Ben ifadesiz yaklaşık 30 saniye sadece baktım.. “sana soruyorum yakışmışmı?” diye sordu yeniden. Ben hafifçe tebessüm ederek “hanımefendi o gözlük, yakışması için gözünüze takmanız lazım” dedim. kadın hiç istifini bozmadan “ama ben güneş gözlüğünü böyle kullanırım” dedi.. hiç bir şey söyleyemedim. öyle baktım saf saf. Sonra iki tane gözlük aldı ve gitti. Arkadaşım tebessüm dolu bana bakıyordu. Bir süre sessizce birbirimize baktık ve sonra sanırım hiç konuşmadan uzunca bir süre güldük..

Şimdi desemki. “kadınlar ah bu kadınlar.. sizi anlamak istiyorum” diyeceksinizki “anlayamazsın. çünkü biz zekiyiz”.. bu böyle sürüp gidecek. Ama güneş gözlüğünü saçına takıp toka gibi kullanmayı düşünebilen, hadi o şekilde kullandı diyelim, güneş gözlüğü alırken ilk baktığı şeklin öyle (toka yada bant gibi) olmasını bana mantıklı bir şekilde açıklayabilecek bir kadın varsa sabaha kadar dinlemeye hazırım..

By Volkan DENİZ Posted in Kadın

11 comments on “İşte kadın erkek farkı..

  1. Bende gecen hafta arkadaşımın dükkanına gözlük almaya gittim,neredeyse bütün gözlükleri denedim..Tabii gözümde deniyorum,arkadaşım uyardı beni ”yaa sürekli gözünde deniyorsun sacına tak birde o şekilde görelim”ben şaşkın sordum ne alaka yaa ben gözümü korumak icin alıyorum..Hadii canım dedii hava atmak icin alıyorsundur genelde saclarına takarlar” tabii saçımda da denedim:))) Sonunda yüzümde iyi duranı aldım….anlayacagınız saclarına denemelerini bende anlamadım..Bilen varsa bende dinlerim:)))

  2. Volkan yazıyı okurken yorumlarda epey bir mücadele çıkmıştır diye hızlı hızlı okudum ama umduğumu bulamadım. 🙂 Resimdeki teyze de çok kendinden emin ve otoriter görünüyor 🙂
    Unutmadan; dükkan sahibi bu arkadaşı ben de tanıyor muyum?

    • Eğer açıklanacak bir durum olsaydı bak o zaman neler olurdu. Bu durum pekde savunulup açıklanacak bir durum olmadığından pek yanaşan olmadı heralde 🙂
      Resimdeki teyzeyi özellikle koydum. Anlayana . 🙂
      Dükkan sahibi ile tanıştırırım bir ara..
      sevgiler..

  3. Kadınlar ve erkekler farklı yaradılıştalar.Erkeklerin bazı yönleri kadınlara çok anlamsız ve inanılmaz gelirken aynı şey erkekler için de geçerli.Yalnız buradaki örnek istisna olabilir,her kadının bu kadar uç noktada olabileceğini zannetmiyorum ama yanılıyor da olabilirim,söz konusu kadınlar olunca kesin cümlelerden kaçınmak daha akıllıca olur sanırım.Geçen gün bir feed okumuştum,ofsaytı kadınların anlayacağı şekilde alışveriş örneği ile anlatmışlar ve eminim ki o yazıyı okuyan kadınlar yıllarca anlayamadıkları ofsaytın alışveriş örneğiyle anlatıldığında ne kadar basit olduğunu anlamışlardır,hiç uğraşmayın ömrünüzü anlamaya heba etseniz ömrünüz yetmez,oldukları gibi kabul etmek en doğrusu.Tabii aynı şey kadınlar için geçerli değil çünkü kadınlar erkekleri anlayıp çözebiliyorlar bence..Durum budur yani 🙂

    • Yok ben uğraşmıyorum zaten. tarihte örnekleri çok. Ömrünü veripte anlayana kadar yüzlerce kitap yazan ama son nefesinde hala anlayamadığını söyleyen ne filozoflar, sosyologlar olmuş..
      Erkekleri anlamak için uğraşmaya gerek yok zaten, biz duruşumuzla açık olduğumuzu anlatıyoruz. Başlangıçta teslim olanlar bile çok. Kadınların bu tarafı bence onların en güçlü tarafları. Varsın böyle kalsınlar, hemen çözemeyelim anlayamayalım. Uğraşılan her şey değer kazanır..
      Teşekkürler, saygılar..

  4. Ben de anlamıyorum kadınları, siz nasıl anlayacaksınız ki?

    Anlamak istediğimi de sanmıyorum açıkçası. Bu kadar saçma şeyleri beynimize doldurmanın ne manası var? 🙂

    • Anlamaya çalışmadan sevemeyiz diye düşünüyorum. Birbirimizi sevebilmemiz için azda olsa anlamalıyız. Yada her şeyden vazgeçip hayatı akışına bırakıp devam edelim. Ama anlamı olmaz gibi 🙂
      Beynimize doldurduğumuz şeylerin saçmalığına da biz karar vermiyoruz zaten. Bazen hayat içindeki saçmalıkları o kadar güzel sunuyorki…
      teşekkürler yolcu, sevgiler…

  5. gözlüğü kafada denemekde ayrı bi bakış açısı..organlarının yerini karıştırmış olabiir veya gözleri tepeye bakıyor olabilir:) mantıklı bakmaya çalışılınca bu tip anlamlar çıkıyor=) farklı bir yaratılış..

    ve Tanrı kadını yarattı:)

Bir Cevap Yazın

