Güzelce…

Güzellik nedir, güzel kimdir? Güzel olan hep güzel midir? Güzel olmak için güzel bakmak yeterli midir? Beğenilme arzusu uğruna yapılanlar güzel olmaya yeter midir?

Hani var ya bir laf hiç inanmadığım.. “önce ruh güzelliği” ile başlayan laflar işte bilirsiniz. Nedir bu ruh güzelliği, varmı böyle bir anlayış? Neymiş… ruhu güzel olanın yüzü de güzel olurmuş. Çirkinliklerini kapatmak isteyenlerin bahanesi gibi gelir hep bana… Tıpkı yalanlarına kulp bulmak için durmadan yalan üretenler gibi.. Yalan söylerken yüzüne şirin bir ifade takınan azılı suçlular gibi.

Geçenlerde bir şehirde otogardayım. Otobüs beklerken farklı farklı 5 kız geldi yanıma.. “hasta kardeşime ne olur bir yardım” diyerek.. İlk gelen kıza bir lira verdim. İkincisine sadece baktım. Üçüncüsünde gülümsedim. Dördüncüsünde “ama yani” dedim kendi kendime. Beşincisinde dayanamadım. “ama kaç kardeşsiniz siz?” diye sordum. O masum yüz ifadesi takınmış olan genç ve güzel kız birden çirkin yüzünü gösterdi. Ne dediğini söylemesem daha iyi.. Ama gelen o beş kızda güzel ve şirin kızlardı.. Bu bir… 🙂

Daha sonra bir yerlerde bir caddede gezerken. Kucağında küçük bir çocuk almış bir kadın yaklaştı yanıma. “Oğlum hasta ne olur yardım et” dedi. Yüzündeki ifade oldukça hassas ve gözlerindeki yalvaran bakışlar güzelliğini azaltsada peçesinin ardındaki güzellik ses tonundan yansıyordu.. Ama hemen tepki vermedim. Sadece “bu çocuğun babası nerede?” diye sordum.. Kadının gözlerindeki bakışlar bir anda nefrete dönüştü, sertçe baktı ve yere tükürerek uzaklaştı.. Bu iki… 🙂

Çok güzel bir kadın.. Herkesin gözü onda, herkes takdir ve birazda kıskançlıkla izliyor. Kız kendini izleyen bakışlara aldırış etmeden salına salına yürüyor podyumda.. Geldiği gibi de gidiyor. Sonra tekrar ve tekrar. Jüri kararını veriyor ve o kız birinci oluyor. kainat güzeli. Mikrofon uzatıyorlar. Ezberlediği barış mesajlarını veriyor. Sonra bir hafta geçmeden bir barda fotoğrafını çeken gazetecilere saldırıyor. Akan makyajları ile sarhoş bir güzel diye yazıyor gazeteler.. Güzelliği onu ancak buraya kadar getirebiliyor.. Bu da üç… 🙂

Güzel olmak, hissetmektir. Ama sadece güzelliği değil hayatı ve beraberinde getirdiği her şeyi. Mutluluğu mesela, paylaşmayı, özgürlüğü.. Güzel olmak barışmaktır. Kasılmamayı öğrenmektir. Güzel olmak güzel bakmaktır görebileceği her şeye. Güzel olmak görmektir baktıklarının içindeki gerçek dünyayı. Güzel olmak için adam olmak yeterlidir. Fedakarlık yaparken hesap yapmamak. İyi olan her şeyin aynı zamanda güzel olamayacağını bilmektir. Güzel olmak inanmaktır tüm güzelliklerin kişinin içinden geldiğine… Güzel olmak bilmektir, her şeye rağmen hayatın kötülüklerinin de güzellikle yok edileceğini…

Tüm güzellikleri, güzel duygular içinde yaşamak için sadece gülümsemek yeterlidir belki de…

10 comments on “Güzelce…

  1. “Güzel olmak bilmektir her şeye rağmen hayatın kötülüklerinin de güzellikle yok edileceğini..”

    Pek hoş ama derin bir konuyla açılış yapmışsınız,yakışır..Yukarıdaki cümleyi çok beğendim.Aslında yazının içinde bunun gibi alıntılanacak çok güzel cümleler var,kıymetli,anlamlı.Kısacası güzel bir sorgulama yazısı olmuş,kaleminize sağlık 🙂

  2. banada geçenlerde çok güzel bi kız konservatuarlarda oyuncu yetiştiriliyormuymuş ben sadece ajanslardan oluyor biliyordm demişti…bunu söyleyen 20 yaşında bir kızdı…o anda bnde anladımki o kız gerçekten çok çirkinmiş..cehalet çirkinliktir… güzellik ise akılda olur…

  3. Yazıyı okurken aklımdan geçenleri son paragrafta yazmışsın buna tebessüm ettim..

    Güzellik göreceli bir kavram..Ve karşındakine değil sana bağlı bir kavram..Nasıl görmek istiyorsan öyle bakarsın…Bazen sana çirkin görüntü gibi gelen bir şeye(kişi de olabilir)ben hayranlıkla da bakabilirim..İyilik haline (sıhhat değil kasdettiim) sahip her insan benim için güzeldir..

    Bir de ”Kişi güzeli sevmez sevdiğiniz güzel görür.”diye bir söz duymuştum ,hoşuma gitmişti..

    Güzel düşünen yürekler güzel gören gözler var olsun…Beden güzelleri de var olsun onlarsız dünyada çekilmez ya hu 😉

    Anca bu yazını okuyabildim diğerlerini de (inş.) kitap okur gibi boş bir vaktimde okuyacam…

    İstediğin halle kal inş….

    • Hoşgeldin. 🙂
      Özlettin kendini..
      Çok haklısın sevdiklerimiz en güzellerdir. Ama benim asıl değindiğim biraz farklı bir konuydu. Aldanmayalım anlamında..
      Çok teşekkür ederim. Tüm güzellikler hep seninle olsun düşündüğünden daha fazla güzel ve mutlu hissettirsinler..
      sevgilerle..

Bir Cevap Yazın

