Geçen zamana rağmen…

Hey yıllar!! Yenilmedim size, benim için zaman hep aynı… Demişti yıllar önce.. Uzun saçlı, zayıfça, yumuşacık sesli kadın. Leman Sam.

Hava bir tuhaf oldu, puslandı, boğucu sıcaktan hüzünlü, ağlamaklı bir hal aldı. Yağdı yağacak. Salonun penceresinden denize doğru bakarken bende havanın bu haliyle hüzünlenip nedensiz yıllara meydan okuyorum. Geçen zamanın ardından bakıp ahlayıp vahlayıp yakınmak yerine zamanı durduruyorum. Tıpkı o uzun saçlı narin kadın gibi. Tıpkı geçen zamana rağmen hiç yaşlanmayacakmış gibi. Tıpkı içimdeki ben gibi…

Ama biliyorum dökülmeyecek gözyaşları, rahatlayamayacak hava da ben de. Biliyorum hiç birşey bir önceki anını bir daha yaşayamayacak. Hiç kimse beni şimdi anladığı kadar sonra anlayamayacak. Bulutlar yine dağılacak, güneş yine gösterecek yüzünü. Kavrulurken yine bekler olacağız serinlikleri…

Geçen yılların kazanmadığını, aslında olgunlaşmak için yılların geçmesi gerektiğini anlatarak kendimi tatmin etsem de. Biten başlangıçların habercisi olacak her günün akşamı… Haykıracak “her başlangıç mutlaka biter” diye.. Attığım ilk adımın son adıma doğru yaklaşan bir adım olduğunu hatırlatacak bana saatimin yelkovanı da akrebi de…

Yok iyiyim ben. Hemde çok iyi… Geçen zamana rağmen o ilk adım aşamasındayım. Bunları sorgularken havanın böylesi puslu olması belki de coşturdu beni. Yeni başlangıçlara hazırlıyorum kendimi. Ama gönül adına değil. Gönül işlerinde bir başlangıç hesabı olmadığını on iki yaşımda öğrenmiştim..

Geçen zamana rağmen, duruyorum yerimde ama yenileşerek. Geçen zamana rağmen bakıyorum gülen gözlerle ama hüzünlü bir tebessümle. Geçen zamana rağmen kabullenemiyorum, herkesin de geçip gidebileceğini. Geçen zamana rağmen uğramadan edemiyorum bir anlık önceme. Geçen zamana rağmen hep sorguluyorum zaman içinde kaybolup giden değerlerimi. Ama ben zaman geçmesin istemiyorum. Değiştirip tüketmesin duyguları, kurutmasın yeşeren dalları istiyorum. Geçen zamana rağmen buruşmasın gönüller, düşmesin suratlar, gözler kapanmasın, uyutulmasın hiç kimse… Geçen zaman alıp götürmesin istiyorum beni de seni de…

10 comments on “Geçen zamana rağmen…

  1. ”Hüzünlü tebessüm” bu sözü çok çok çok sevdim.Beni tarif eden söz diye geçirdim içimden…Her kişide ,her yazıda ve sözde kendimizden bir şeyler bulma olasılığımız yüksek,benim için de bu söz öyle oldu..

    Bazen kısacık sözler ya da bir tek kelime içine çok şeyler sığıdırır da dile getirmezsin…

    Yazınızda vermek istediğiniz duygu okuyucular tarafından alınmıştır sayın B.S.

    Hayat ve zaman….

    İyi yönde değişenlerden ve içimizdeki insani duyguları hiç bir zaman yitirmeyenlerden oluruz inşaallah…Tüm boşluklarımıza rağmen….

    • Hayat ve zaman.. Geçen zaman, yerinde saymaya çalışan hayat. Yaşanan ve biten hayat geçip giden zaman..
      Biraz karmaşık ama çok özel bir ilişki sayesinde zaman içinde yaşanmışlıkları saklıyor binlerce yıldır.
      Hayatlar geçip gidiyor aslında duran zaman.. 🙂
      İşte böylesi bir çelişki Sevgili Z. 🙂
      içindeki insani duyguları kaybedecek kadar duygusuz olsaydın zaten içinde insani duygu olduğunun farkında olamazdın. 🙂
      Sevgilerle, hüzünlü tebessümlerin neşe versin sana her zaman ve her yerde…

      • Hayat nasıl bir şeysin bi anlat hele …Sen hem sevgisin hem korku..Hem heyecansın hem sıkıntı..Hem delisin hem veli …

        Seni anladığımda kendimi mi bulacak ;kendimi bulduğumda seni mi anlayacam bak işte bunun bile cevabı mevcut değil şu beşer aklımda….

        Hayat sen zamanla yarışıp dururken bizleri yoruyorsun….

        Hayat, bazen de ufak ödüller veriyorsun ya yoksa sen bizi böyle şeylerle kandırıp duruyor musun!

        B.S hayatınızda sizi huzurlu hissettirecek gerçekleriniz, hep canlı olsun içinizde…Öyle bir canlılık ki boşluk anlarınızda bile hayata tutunmanız için görünmez zinciriniz olsun…

  2. Çok güzeldi ama cevapların hepsi sendeyken bunları hayata sorma. Ufak ödüllere bilerek kanmasaydık küçük şeylerden mutlu olmayı nasıl becerecektik…
    Huzurlu hissettiğim gerçeklerim öldüğü gün ben de olamam zaten. Çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin ve değerli yorumların için..
    Senin hayatındaki görünmez zincirlerin de, sana hep içindeki özgürlüğü hatırlatıp hayattan daha bir keyif almanı sağlasın..
    Sevgilerle… Y…

Bir Cevap Yazın

