Bir problem, iki insan, bir çözüm…

Bir problem ve bir çözüm. Önce problemin tam tespiti ardından çözüm yoları ama o çözüm yollarından sadece biri çözüm olacak o problem için.

Bir problem, bir insan.  Problem olan bir başka insan yada başka insanlar ama çözüm sadece birinde yada doğruyu söyleyen sadece biri.

Bir problem ve beraberinde gelen mutsuzluklar, çıkmazlar ama tek çıkar yol o problemi doğru algılayabilmek. farklı kişilerden gelen yansımaları birleştirip doğruya ulaşmak.

Bir problem ve paradigmalar. Yani algı farklılıkları.

İki insan düşünün. Birbiriyle problemleri var sanıyorlar. Aslında aşıklar ve seviyorlar ama yok, ikisi de mutsuz ikisi de problemli. Birini dinlediğiniz zaman ötekini suçlamak istiyorsunuz yada anlatana inanıyorsunuz. Sonra ötekini dinliyorsunuz durum değişiyor. Ama sonuçta ikiside mutsuz ikiside sıkıntılı.

Bir problem iki insan. Problem ne? Algıda farklılık. Ama ikisi de seviyor ikisi de aşık. Ama algılar farklı, bakış farklı. Küçücük önyargılarla alınmış kararlar. Küçücük korkular bilinçaltında devleşmiş. Ama ikisi de aşık, ikisi de mutsuz.

O problem için sadece bir çözüm var. O da farklı algılarda inat etmeden aynı dünyanın insanı olmayı başarmak. Birazcık anlayış… karşılıklı, birazcık fedakarlık ve birazcık özgür düşünce…

Tüm problemlerin sadece bir çözümü vardır. Çok dallanıp budaklandırmadan o çözümü bulmak yerine daha da karmaşıklaştırıp içinden çıkılmaz hale getirme çabası neden? En zor denge üstüne kurulmuş hayatımız bile kendince bir denge ile yürürken, sıkıntılarımızı haletmek için bu kadar zorlu yollar aramak niye? Hayatın en önemli amacı mutlu olmak ise, severken mutsuz olmaktan hoşlanmak niye? Anayış göstermeden anlayış beklemek niye? Mutlu olmak için bu kadar zoru seçmek, mutsuzluklarımızla etrafımızdaki herkesi de mutsuz etmeyi istemek niye?

Unutmamalı, yeniden başlamalı, herşeyin bittiği yerde umutları yeşertmek için umutlanmalı, hemde sadece gülümseyerek ve sevdiğini söyleyerek. Unutmamalı, giden de geçen de sadece bir kerecik yaşatmakla mükellef olduğumuz hayattır. Öyleyse boğuşmamalı, yaşamalı oduğunca keyifle…

19 comments on “Bir problem, iki insan, bir çözüm…

  1. Genelde benim bilmece gibi yazdığım söylenir. Az önce ihyaca da benim yazım için söyledi. 🙂 Belki uykum geldiğindendir bilmem ama bu kez ben tam anlayamadım desem inanır mısın? Tamam paradigmalar, genç aşıkların gereksiz mutsuzlukları gibi bir şeyler ve sorunların tek bir çözümünün olduğunu anlatmışsın ama neden ki? 🙂 Niye ve neyi yazdığını anlamamış olsam da hoş bir yazı olmuş. Ama benim bir itirazım var. Sorunların tek bir çözümünün olduğunu düşünmüyorum; daha doğrusu çözüm tektir evet ama çözüm yolları çeşit çeşittir. Gidiş yoluna da puan verilir bazen. 🙂

  2. “Çözüm tektir ama çözüm yolları çeşit çeşittir.Gidiş yoluna da puan verilir bazen.”
    Güzel bir cümle,katılmamak elde değil.Ama bazen gidiş yoluna puan da kırılabilir,bunu da unutmamak lazım 🙂

    • 🙂 Bunu ancak sen açabilirsin ihyaca, biz şimdi yanlış bir şey falan söylemeyelim. Sadece şunu söyleyeyim: Kim “senin gittiğin yol, yol değil” deme hakkına sahip veya ne kadarını söyleyebilir. Bir düşünmek lazım.

  3. Eline sağlık Volkan Abi çok çok güzel olmuş. Ne yazık ki insanlar farkında olmadan boş yere kendilerini harap ediyorlar ama ilginç olsa da şöyle bir durum var, sanırım insan o anlaşmazlıktan da bir zevk alıyor. Kimi zaman olması için bile uğraşıyor sanırım insanlar.

    Çok şey var ben tekrar ellerin dert görmesin diyeyim. Hayırlı Ramazanlar.

  4. Sevgili dostlarım, harikasınız ve ben sizleri gerçekten çok seviyorum. Yorumlarınızı okurken bunu daha bir anladım. Biraz güldüm, biraz da kendime kızdım.
    Bu yazıda anlatmak istediğim, birbirinin suçlu olduğunu zannederek birbirlerini üzen iki insanın da aslında suçsuz olduğunu yapılanları yada yaptıklarını algılayamadıklarından birbirlerini suçladıkları ve sonuçta da gelen mutsuzluklar. İşte bu tip işlerin de tek bir çözümü var onuda son paragrafta yazdım.. Yaşatmamız gereken bir hayatımız var lütfen karşılıklı kaprislerle bunu da kabuslar görerek yaşamayalım. dedim.. Özetle hepsi bu 🙂
    Tek çözüm belki doğru gibi görünmüyor olabilir ama sonuca baktığınızda var olan problemi çözen tek bir yöntemdir. O da en doğrusu olur zaten..
    Çok teşekkür ediyorum. Sevgiyle, tüm güzellikleri doyasıya yaşayarak her daim yüzünüzün gülmesi dileği ile.. 🙂

  5. @Volkan,biz de seni seviyoruz 🙂

    @Kamil,söylediğinden yine bir şey anlamadım.Söylediğin şey Ancak Allah(c.c),Peygamber(s.a.v)
    ve Allah dostlarından olursa muteberdir,kabul görür.Onun dışında diğerleriyle istişare edilir,dertler belki paylaşılabilir,ama son karar kişinin kendisinde olur,olmalıdır.Bu hakkı kimseye vermedim,vermem 🙂

    • Sizin yaptığınız açıklama gayet yeterli oldu. O yüzden konuyu sizin açmanız daha yerinde oldu. Benim söylemek istediğim de buna yakındı zaten. Çok teşekkür ediyorum.

  6. Volkan Abi biz de seni seviyoruz ama öyle senin bizi sevdiğin kadar değil. Yani bizimkisi mecburiyetten. Anlarsın işte güzel yazıyorsun okuyunca hoşumuza gidiyor falan. :)))))))))

    Seni sevmeyen ölsün derdim ki ölüm mölüm girmesin konuşmamıza. Saygılar abi.

  7. Volkan Abi buralardasın galiba, mim işini ne yapıyorsun, şimdi yazacak mısın? Senin ne yazdığın çok önemli benim için tıkanmış durumdayım valla. 🙂

    • Yok bu gece yazamam artık. Ama biz Kamil’le bu konuyu konuşurken çok gülmüştük. Bence boğuşma hiç, ilk cümleyi al gerisi gelir. İlginç ve eğlenceli bir konu… Yarın yazarım.. 🙂 Kolay gelsin.. Sen muhteşem hayal gücünle her şeyin üstesinden gelirsin..

      • Eyvallah abi o senin muhteşemliğin. Dedim bakayım sen nasıl yazacaksın belki bir fikrim olur, her neyse ben bir şeyler atayım artık. :))

Bir Cevap Yazın

