Beni hiç anlamadın Google…

Eskiden çocuklar annelerine bir şey sordularmı. “Oğlum git başımdan, işim var” cevabını alırlar yada kısaca geçiştirilirlerdi. Benim annem öyleydi en azından. Sorduğum hiçbir soruya çokda açıklayıcı bir cevap aldığımı hatırlamıyorum. Ortaokul yıllarına kadar beni leyleklerin getirdiğine emindim. Leylek görünce melun melun bakardım. Hala da bakarım gerçi ama bu sefer onca yıl kandırılmış olmanın verdiği burukluktan yarım ağızla sırıtarak..

Şimdi anne babalara soru soran kimse yok. Çünkü Google amca var.. Dünyanın bilmem neresinde bir kabilenin yaptığı yemeğin tarifini bile bulabilirsin. Ne ararsan ne sorarsan cevap hazır, hemde resimli mesimli..

Amaa işte bazen öyle bir istek yazarsınki Google amcaya, seni bambaşka birilerinin yazdıklarını okumaya mecbur eder. Okursun yada okumazsın ama işte sorduğun sorunun karşılığı orada demiştir bir kere profesör google.. Yersen…

İşte bu tip arayışlardan benim bloğuma düşen ve hatta bana sorunlarını yazmaya devam eden bir çok kişi ile karşılaştım. Bu duruma çoğu zaman güldüm, çoğu zaman anlam veremedim ama bu şekilde yazarak arama yapmayı neden düşündüklerini hiç anlayamadım.

Kimi zaman kadın aranan bir yer oldum; “Sevilecek kadın arıyorum” diyen bir çok kişiye google benim siteyi gösterdi. Erkek olduğumu henüz anlayamadığından heralde.. 🙂

Zürafa sokağın kapatılmasını ve oradaki hikayeleri yazmıştım ama nereden bilebilirdim bunun bu kadar arandığını. Karaköy, Zürafa sokak yazan yada nerede olduğunu açık açık soran herkes kendini benim yazımda buldu. Hatta biri kapandıysa nereye gidebilirim diye bana sordu. 🙂 Arama motoruna kadın yazan biri de kendini benim yazımda buldu. “Canım kadın istiyor” diye yazan biri de. Ama o zaman kendimi hakkatten pek de iyi hissetmemiştim. Google’a ciddi ciddi sormayı bile düşündüm beni ne sanıyorlar diye.. 🙂

“Keşkeler olmasaya en güzel cevap” diye yazan biri de benim Keşke yazıma ulaşmış. Umarım bir şeyler almıştır.

“asmalarda puslanma var” demiş biri. Ne demek istediğini anlayamadım, hangi yazımı okuduğunu da. Ama ne aramış bak bende ufaktan merak etmedim değil.

İlk üç sırayı alan arama kelimeleri ise şunlar.

Birinci sırada kalp, ikinci sırada nutukcu üçüncü sırada zürafa sokak. Yani buradan anlaşılıyorki, ben kalbe dokunan yazılar yazmakla beraber en fazla Zürafa sokak meraklıları ile buluşmuşum. Çünkü ilk onda gelenlerde kalp resimleri ve gene Zürafa sokağın farklı yazım şekilleri.. Tuhaf dimi şimdi bu durum 🙂 Google beni gerçekten anlamamış. Ya da acaip yanlış anlamış. 🙂

Ama beni en çok düşündüren arama yazısı “her şeyini kaybetmiş bir adamın hikayesi” diye yazarak bana ulaşılması oldu. Eh be dedim bu kadarmı yani. 🙂

Haa bide bir anne sormuş “oğlum 10 yaşında sınav günü karnım ağrıyor diyor neden” Cevap bulabilmişmi bilmiyorum ama bakarmısınız bu GOOGLE ne büyük bir şeymiş..

“son bir bakıştır herşeyden geriye kalan, gözler bilir bunu ve anlar… bırakmak istemez, öyle bir bakar ki” diye yazmış biri ve kendini buralarda bulmuş. Arayan arkadaş bayaa şiir yazarak neyi arıyor orasını bilemiyoruz tabii. 🙂

“kadın adamın kafasına oturuyor” diye yazan da burada bir şey ima etmiş ama sonrası yok. Ne oluyorsa sonrası artık 🙂

Ah be aşk. Neler yaptırıyor insana. Biri de sevdiğinden şüphelenmiş ve bunu google ile paylaşmış ama aradığı cevabı buralarda bulmuşmu bilemem, bu arkadaş da “sevdiği var ondan şüpheli sözler” diye yazarak aramış bir şeyler.

Bir kadın kocasına kızmış ve sormuş “evlİlİk yildÖnÜmÜnÜ Önemsemeyen erkek” diye. Birşeyler bulup cezasını verecek muhtemelen.

Bu böyle gidiyor, daha neleri var. Hani “mesele varsa ortada bizde soruyu cevapsız bırakmayalım” demiş Google. Ne sorarsan cevabı bendedir hesabı. Ama olsun belki de bizde soru soranlara azda olsa merhem olmuşuzdur. Hepsi tamam da bir de Rusça ve Çince arayanlar var onlar için ne diyeceğimi de bilemedim.

Ama ne olursa olsun artık her kes her şeyi biliyor. Bakın şöyle bir etrafınıza, annesine babasına soru soran çocuk varmı 🙂

Bu bir mim yazısı aslında. Kamil’le birlikte bir sabah sohbet arasında geçti konusu. Öylece gülüşürken, paylaşalım dedik bunu. Art niyet taşımadan, kimseyi kırmadan, aşağılamadan. Güldüklerimizle de beraber gülebilelim diye. Google’a da çok selam eder herkesin gülen gözlerle bakmasını, gülemese de tebessüm etmesini dileyerek…

Sağlıcakla…

18 comments on “Beni hiç anlamadın Google…

  1. Uzun zamandır okuduğum en güzel mim yazılarından birisiydi.Sözlerimde gram abartma da yok üstelik.Ve de hala gülümsemekteyim,bu azalmış hali bir de 🙂
    Kendi adıma yüzümü böyle güldürdüğünüz için teşekkür ederim,kaleminize sağlık..

  2. Zürafa sokakla ilgili yorumların hala benim mailime düşüyor..bu gün çok güldüm ya ..Adamın biri yorum yazıp senden adres istedi..Allah’ya safmıdır kafamı buluyordu bilemiyorum ama bir hayli güldüm..bloga gelmiş yardım istiyor…Help Help :p Allah akıl fikir versin…

    Herkes bir şeyler sormuş google ve google da bilir kişi diye size yönlendirmiş okuyucuları..Beni googleye kadar götürmeden yardımcı olabilir misiniz? mavi bir bilekliğim vardı nerede olabilir ..Enter!Eğer cevabı bilmiyorsanız beni bir bloga yönlendirin ..Enter !

    Saygılar sayın blog sahibi…

    • Evet bende az gülmedim o adamcağızın durumuna. Çok ilginçti ama bende ona gerekenleri söyledim. Sanırım başarılı olmuş olacak ki, bir daha dönmedi 🙂 Kafa bulmaya çalışıyodu sanki ama. 🙂
      Mavi bileklik kolunda hala 🙂 Görebilirsen tabii…
      Sevgilerle, teşekkürler..

  3. Çok güzel bir derleme olmuş dostum. Kalemine sağlık. O Zürafa Sokak yazısını yazdığında aslında bunu az çok tahmin etmiştim. Epey hit almış olmalısın onunla. Ama bu kadar yapışkan takipçilerin olacağını düşünmemiştim açıkçası. 🙂 Gülücükler ve tebessümler yüzünden eksik olmasın…

    • Yok hep aynı kişiler değil. Zürafa sokak nerede diye yazan soluğu bende alıyor. Ama olsun bende itinayla cevaplıyorum arkadaşları.
      Sağol dostum. Hep beraber gülelim tüm güzelliklere..

  4. var..mim için yazı hazırlıyorum da…bu google gelişleriyle ilgili hangi cümleleri seçeceğimi şaşırdım insanlar cidden hasta sanırım ..neden abuk sabuk cümleleri googleye yazarlar ki? Sarhoşken google kullanılmamalı ne dersin ?

    • Sarhoşken yazıldığını sanmıyorum. Bizim toplum olarak şirin, temiz ve saf bir tarafımız var. İşte o tarafımızı sömürüyor google. 🙂 Demekki artık dostluk falan hikaye. İnsanlar derdini ancak profesör google’a anlatıp çare arıyorlar. Sarhoşken kimse google moogle tanımaz inanki…:)

      • en üsturuplu(bu kelime ne anlama geliyor tam olarak bilemeyecem) kelime/cümleleri aldım ve bir şeyler hazırladım gibi..Son 10 dakika 🙂

        Beni bu kelime/cümlelerle bulanlara benim de cümlelerim böyle olur ..öyle ve böyle yazı yayımlanınca söylenmeliydi ama neyse …

        Googleden çare arayanlara ben bile daha iyi yardım ederim 😀 Adam uzaylı yazmış soluğu benim blogda almış olacak iş mi 🙂

    • Arayan adam bunu neden Googleye sormuş ki halbuki kafasını çevirip bir etrafına bakması yeterli ! google bizlerle dalga mı geçiyor anlamadım ki…

Bir Cevap Yazın

