Alamut kalesi

Bir kitap okudum…

Aslında okuduğum kitapları burada yazıp paylaşmak pek benim tarzım değildir ama bu sefer başka. Sizde okuyun istedim belki ondan tutamadım kendimi. Belki okumuşsunuzdur yada fikriniz vardır.

“ALAMUT” Fedailerin kalesi. Yazarı Wladimir BARTOL, bir slovak. Kitabı 1938 yılında Slovence yazmış. Ancak II. Dünya savaşı sıralarında kitapla pek ilgilenen olmamış. Uzun süre tehlikeli kitaplardan kabul edilmiş. Yazar 1956 yılında Alamut’u bir kez daha yayınlamış ve1960 yılında Yugoslavya yazarlar birliği başkanlığına seçilmiş. Kitap yazarın 1967 yılındaki ölümüne kadar bir daha yayınlanmamış Herkes tarafından yazarın baş eseri olduğu kabul edilmesine rağmen sadece 1980 ve 1984 yılında iki baskısı yapılmış. Son yıllarda yeniden popülerlik kazanarak bir çok dile çevrilmiş…

Hasan SABBAH ve liderliğini yaptığı tarikatı anlatıyor. Aslında tarikat gerçeğini anlatıyor da diyebilirim. Verilen bir vaat için insanoğlunun neleri yapabileceğini ve zeki insanların saf insanları nasıl kullandığını anlatıyor. Sabbah’ın fedaileri, tarihteki ilk intihar eylemcileri. “Nasıl oluyor da oluyor?” diyen herkesin okumasını tavsiye ediyorum. Nasıl olduğunu ve kandırılmış insanların ne uğruna neleri yapabileceklerini anlamaları için kesinlikle okunası kitaplar arasında olmalı. Belki ben biraz geç okudum ama inanın okurken zaten görebildikerimin bir sağlamasını yaptım. Siz sağlamasını yapmasanız da tarihteki intihar eylemcilerinin hikayelerini usta bir anlatımla öğrenmiş olursunuz.. Bugünlere biraz daha yorumlayan gözlerle bakma şansınız olmuş olur bir nebze..

By Volkan DENİZ Posted in kitap

12 comments on “Alamut kalesi

  1. Hangi yayınevi, Yurt yazısı okunuyor resimde gerçi, hangi basım yılı ?

    Ama okuduklarınızı paylaşmalısınız bence, birkaç cümle ile olsa da, yeni bir kitaptan/dünyadan haberdar olma ihtimali vardır çünkü bu tür paylaşımlarda 🙂

    • Yurt yayınevi, Şubat 2009 basım yılı, çeviren Atilla Dirim
      Okuduklarımı paylaşabilirim belki ama okunan kitaplardan anlaşılan şeyler bazen çok farklı olabilir. Ben hiçbir kitabı bir beklenti ile okumam. Ama burada yazarsam bir beklenti yaratırım düşüncesi ile pek paylaşmıyorum.
      kitap son ayların en çok okunanlarından bu arada…
      Sevgiler, teşekkürler…

    • Kitap güzellikten ziyade sürükleyici ve biraz da düşündürücü. Yazımda da belirttiğim gibi bugünlerdeki tarikat anlayışına da ışık tutan bir tarzı var. Ama anlayabilene tabii… 🙂
      İnternet üzerinden de alabilirsin.

  2. Hımmm o zaman okumak için bizde bir adım atalım,napcakmışız o zaman gidip kitapyurdundan sipriş etcekmişiz,alcaz,vercez ekonomiye can katcaz 🙂
    teşekkürler paylaşım için….
    sevgiler,selamlar olsun…

Bir Cevap Yazın

