Müjde demeden düşün biraz…

1930’lu yıllar. Hitler’le beraber başlayan bir Yahudi nefreti hakim dünyada. Hemen her yerden kovuluyorlardı. İngiltere onlara adres olarak Filistin’i gösterdi. Yeraltı Siyonist örgütler gemiler dolusu Yahudi’yi Filistin’in kuzey Akdeniz kıyıları boyunca Hayfa’ya kaçırıyorlardı. Avrupa’dan Filistin’ e olan bu akışı bir müddet sonra İngilizler de engelleyemiyorlardı. Yahudiler boş durmuyor Filistin’den sürekli ev alıyor ve yavaş yavaş tüm Filistin’e yerleşiyorlardı. 1936’ya kadar Filistin’deki Musevi nüfusu dört katına çıkarken Arap nüfus artışı yaklaşık yüzde otuz beş olmuştu. Yıllardır Araplar, Avrupa’dan göç eden Yahudi’lere arazi satıyorlar, tehlikeli gidişi fark edemiyorlardı. Arazi satışları arttıkça Musevi liderler kendilerine ait bir devlet kurmak için baskı yapmaya başlamışlar ve bunun da en doğal hakları olduğunu söylüyorlardı. Çünkü arazilerin çoğunu almışlardı…

Binlerce Arap köylü, arazilerin Yahudi’lere satılması ve çoğu Arap arazi sahiplerinin ülke dışında olması sebebi ile evlerinden çıkarılmıştı. Filistinliler fakirleşmeye başlamışlar ve arazi alan Yahudi’lere evler inşa ederek para kazanmaya çalışıyorlardı. 1930’ların sonlarına doğru Yahudilere arazi satmanın devlete ihanet olduğunu ilan etmişlerdi…

Günaydın ama neredeyse akşam olmuş…

Yıllar bu şekilde geçti ve Mayıs 1948’de İsrail devleti kuruldu. 24 saat geçmeden, Mısır, Ürdün, Suriye, Lübnan ve Irak orduları İsrail topraklarına girdiler. Yani Aap-İsrail savaşı başladı. Birleşmiş Milletler’in araya girmesiyle 1949 yılının başlarında bir ateşkes antlaşması imzalandı. Antlaşma gereği sahil şeridi, Celile ve tüm Necef İsrail’e,Yehuda ve Batı Şeria Ürdün’e, Gazze Mısır yönetimine, Kudüs’ün doğusu Ürdün’e , batısı İsrail’e bırakıldı. Filistin’e ne kaldı dersiniz??

Tarih anlatır bazen anlayana herşeyi. Birazcık hatırlatma gereği duydum. Neden mi??

Geçenlerde müjdeli bir haber okudum gazeteden. Hemde büyük puntolarla müjde diye yazıyordu, tirajı ilk üçte olan gazete. Neydi bu müjde..? Yabancıya ev ve arazi satışı artık tamamen serbest bırakılmış. Önceki engellemeler kaldırılmış. Böylece cari açık büyük oranda kapanacakmış. İşte o an hiç bir sebep yokken aklıma İsrail’in Filistin’li insanlara yağdırdığı bombalar ve kan revan içindeki yavrucakların  görüntüleri geldi. O an aklıma ülke olmaya çalışan Filistin geldi. İşte o an gözümün önünde parçalanan bir ülke hikayesi belirdi. 1996 yılında gümrük birliğine girdik diye çığlık atan geri zekalılar geldi gözümün önüne.. Titredim birden ve defalarca o “müjde” kelimesini okudum mırıldanarak. İçim daraldı. Kabullenemedim. Yurdumun satılmasının müjdesi veriliyordu, anlayamadım.. Sonra “satamazsınız, olamaz” dedim anlamsız…

Peki bu haberi duyunca size neler oldu..?

.

18 comments on “Müjde demeden düşün biraz…

  1. Yazsam mı yazmasam mı diye düşündüm,yazayım dedim. Toprak satışına karşıyım. Dünyanın farklı ülkelerinde bu uygulama yapılıyor olabilir. Bu durum fikrimi değiştirmiyor. Bazı köyler vardır, ne kadar yüklüce para verseniz de yabancıya ev, arazi satmazlar. Köyden olacaktır illa ki..E ne güzel işte..Benim kafa da bu konuda aynı..

    • Tereddütünü çok iyi anlıyorum. Biliyorum ki hiç kimse bu konuda fikir bile yürütmeyecek. Hükümeti eleştiriyorum sanacaklar. Ne sanarlarsa sansınlar. Bildiğim doğruları haykırmaktan, gördüğüm yanlışları göstermekten vazgeçmeyeceğim. Günün birinde üç kuruşluk araziye otuz üç kuruş verenlere arazisini satacakların olacağını da biliyorum. Bu oyuna geleceklerin umurunda olmadığını da biliyorum. Çünkü artık dünya vatandaşıyız malum…
      Teşekkürler İhyaca, ama bu yazdıklarımı unutma, bir gün hatırlatacağım… sevgilerle…

  2. Haberi okumadım ancak böyle bir duruma karşı duyarsız kalmak olmaz. Çok çok haklı olduğun bu konuya parmak bastığın için seni tebrik ediyorum. Neden daha milli çözümler bulamazlar, neden hala bu ülkenin vatandaşlarına güvenecek ve onları refaha ulaştıracak çareler aramazlar ve hala neden bu vatandaşı iyi yaşatmaktansa başkalarını bu ülkede iyi yaşatarak sorun çözme peşine düşer birileri bilmiyorum. Her zaman iddia ettiğim bir savım vardır: Şu vatandaşa bir gün inanılan birisi dese ki kardeşim bırak cari açığı dış borcu falan, herkes kazanıp şu kadar parayı bir kereye mahsus devlete bağışlayacak. Bu ülkenin borcu morcu kalmayacak. Buna herkes katılır. Bu insanlar batılılar gibi değildir. Kendi borca girer devletini borçlu tutmak istemez. Sızlansa da duygularını ön plana alıp inanır ve uygular. Üret dendiği anda üretmeye başlar. Üretim geldi mi cari açık maçık zaten kalmaz. Bu insanlarla her türlü sorun çözülür. Ama bu insanlara güvenmektense birilerinin rakamlarına güvenmekten vaz geçilmesi lazım.

    • Çok doğru söylüyorsun da. bunları biz düşünürken neden icraatın içindekiler düşünemez acaba. Hiç bunu düşündün mü. Sana sonuna kadar katılıyorum üretim olsun ne cari açık nede borç kalır. Hatta dediğin gibi herkes üstüne düşeni hakkıyla yapar ama kimin umurundaki. ülkeymiş, memleketmiş vatanmış.. Artık teferruat olan vatan oldu be maalesef.
      Neyse öyle işte, teşekkürler..

  3. Bütün toplumu kucaklayabilecek kadar samimi ve bu riski alabilecek kadar cesaretli olamadıklarından olabilir mi? Tıpkı daha önce tek taraflı gümrük birliğini alkışlayanlar ya da kırk sene şapkasından vaz geçmeyenler veya bu toplumu 1939’dan beri dönüştürmeye çalışanların şakşakçısı olanlar gibi. Umarım öyle değillerdir.

  4. Bak yine politika konuşturdun bana. İşte bu yüzden istemiyorum. Yanlış anlama sen de öyle değilsin biliyorum ama ben özellikle mevcut taraflardan biri gibi görünerek bir şey söylemek istemiyorum. Hiçbir konuda duayen olmayabilirim fakat maalesef hep kendi düşüncem tarafındayım. İyi yapılana da iyi derim ama her tarafa söyleyeceğim bir şeylerim var benim. Bugünkü politikayı eleştirdiğimde sen CHP’lisin diyenlere, vatanım milletim dediğimde sen ülkücüsün diyenlere, dinime kitabıma saygı gösterin dediğimde sen AKP’lisin diyenlere, Kapitalde şu da var dediğimde sen komünistsin diyenlere katlanamıyorum. Şiddetle cevap veriyorum. Dolayısıyla herkes bana karşı çıkıyormuş gibi bir hisse kapılıyorum. Ben politikayı sevmiyorum. Düşünmeyi seviyorum.

    • Politika yapmıyorum ki ben. içimden geçenleri haykırıyorum. Herhangi parti yada anlayışla işim yok. Kim neresinden bakarsa oradan görsün anlamazsa da sorsun. Hepsi bu.. 🙂
      Ayrıca bu yazının politik bir tarafı yok sadece bir hatırlatma yapmak istedim. Tarih bilinirse, yaşanılan herşey daha bir anlam kazanır ve icraatların bizi nereye götüreceğini görebiliriz. diyorum …
      Sevgiler dostum, sen kızma…

    • Saygısızlık olarak algılamaya başladığın şeyler her geçen gün artıyorsa, biraz dinlenmeli ve hatta üzerinden zaman geçmesine fırsat vererek tekrar düşünmelisin 🙂 Ya da fazla peşin hükümlü olmamak lazım…

  5. Filistin ve israil arasındaki ilişkileri okumuştum..toprak satışıyla başlayan şimdi ise kendi elleriyle oluşturdukları canavardan kurtulmaya çalışın Filistin/Müslümanlar…Komşudaki/kardeşlerimizdeki tarih umarım ki biz de tekerrür etmez..Ben de toprak7mülk satışı yapılmamasından yanayım..ama beni kim dinler..Atı alan Üsküdar’ı bile görmez koşar geçer/gider!

    Aslında ben de buna uygun örnek verecem de etnik kimler geçtiği için konu içinde vazgeçiyorum…İlk verilen taviz bizim canavarımız olmasın inşaAllah demek istiyorum sadece..!

    Saygılar..

    • Umarım…
      Uygun örnekten ne kast ettiğini anladım. Yanlış anlamadım umarım ama etnik kimliklerle pek alakası olduğunu sanmıyorum. Ülke içindeki olaylar başka bu tarz yaklaşımlar bambaşka. İnşallah maşallah diyerek olmaz. Seni bir kişi dinlese, o bile yeter. Etrafımızı bilinçlendirmek, satış yapıp avucunu kaşıyacak arkadaşlara yaptığının sonucunu göstermek te bir görevdir.. Pişman olduğumuzda çok geç kalmış olmayalım. Özellikle Karadeniz bölgesinde dolaşıyor Yahudiler. İlk fırsatta başlayacaklardır dağ köylerinden arazi almaya. Demedi deme. Umarım halkımız bilinçsizlik yapmaz…
      Sevgiler, teşekkürler…

  6. Son cümlene cevap: Tüylerim diken diken oldu.

    Eline sağlık abi, Allah senin gibi düşünceli insanları aramızdan eksik etmesin. Her şeye eyvallah diyenler zarardan başka bir şey değil.

  7. Çok güzel olmuş diyorum, eline sağlık. Ama Volkan fikrimi sorarsan şu mavi bozmuş olayı. Sen bilirsin ama daha yakın tonlarda ya da siyaha yakışır bir pastel renk seçsen sanki daha iyi olur gibime geliyor.

Bir Cevap Yazın

