Hani özel tüketim vergileri bir yıllıktı??

Biliyorum şimdi yazacağım bu yazıyı okuyunca yine verip veriştirmiş diyeceksiniz. İçin için kızacaksınız ve hatta beni çok bilmiş bir partizan veya muhalif bir adam sanacaksınız. Ama yanılacaksınız çünkü ben hiç biri değilim. Taraf da değilim taraf olmadığım için “bi-taraf” da edilmem. Edemezler çünkü. Benim bir tek tarafım var. Bu ülkeyi her şeyi ile seviyorum. Üstünde yaşayan binlerce beyinsize rağmen seviyorum.. İstediğinizi söyleyin ama böyle bir ülkenin böylesi tuhaf vergi kanunları ile yönetilmesine dayanamıyorum. Salak yerine konmaktan bıktım. Ama siz salak olmaya devam edebilirsiniz o ayrı tabii.

Bu sabah işe giderken arabada öylesine kanallarda dolaşıyordum. Sonra haber okuyan bir kanalda tuhaf bir ses tonuyla yapılan zamları duydum. Özel tüketim vergilerine yapılan zamları. Araçlardaki, içki, sigara ve cep telefonu faturalarına yansıyan özel tüketim vergilerine yapılan zamları. Pehh… Ülke yünetmek bu kadar kolay işte. Önce dünyada çıkan krize aldırış etmeyeceksin, teğet geçti yada geçecek diyeceksin. Bizi bağlamaz diyeceksin. Sonra kışa girerken doğalgaz ve elektriğe zam yapacaksın. Sonra da baktın olmuyor senden önce birilerinin çıkardığı ki o birileride senin sürekli eleştirdiğin icraatları ile dalga geçtiğin yerden yere vurduğun birileri olacak. Hatta o zamanlar sadece bir yıllığına çıkarılan özel tüketim vergilerine zam yapacaksın. Utanmayacaksın, her taraf da ahkam keseceksin ve bu anlayışla da kalkıp ülke yönetiyorum diyeceksin…. Pesss…

Ne söylerseniz söyleyin, neresinden bakarsanız bakın ama hadi lütfen beni ikna edin. Yapılan bu işlerin gerekliliğine beni inandırın. Haklı olabilecek bir tarafını gösterin. Benim küçük beynim almadı diyelim bana lütfen yanlış olduğumu anlatın. Yemin ediyorum ikna olmaya hazırım. Anlamak istiyorum… Ben mi son derece kör ve aptalım yoksa birileri bizi gerçekten şiddetli kandırıyor mu..

Oy vermekten bahsetmiyorum, destekçilerden de bahsetmiyorum, fırsatçılardan da. Bir tek şey söylüyorum… lütfen “tecavüz kaçınılmazsa zevk almaya bak” lafının peşinden giden türde insanlar olmaktan vaz geçin… Belli bir kesimden alınan vergilerle ülke ekonomisini ayakta tutmaya çalışan arkadaşlara itibar etmeyin. Meseleyi sadece ben cep telefonu kullanmıyorum, içki içmiyorum, sigara içmiyorum arabam da yok zaten diyerek bencil bir yaklaşımla değerlendirmeyin. Bir kere olsun biraz tarafsız, çıkarsız ve cesur bakın. Bütün dünyanın göz diktiği ülkemizin yönetimini kimlere bıraktığımızı bir daha düşünün. Önümüzdeki bayramdan sonra yapılacak sözlere inanmadan biraz geleceği görüp değerlendirebilen insanlar olun. Elinize taş sopa almayın ama vatandaşlık hakkınızı lütfen bir kere olsun düzgün kullanın. O kadar değersiz olamayacağınızı kanunların size verdiği hakkı kullanarak gösterin. Yok eğer ben yanlışsam hadi bana anlatın doğruları… Sabaha kadar dinlemeye hazırım…

10 comments on “Hani özel tüketim vergileri bir yıllıktı??

  1. Insanlar artik sira bize gelsin ekonomik olarak biraz rahat edelim derken mal ve hizmet uretimini desteklemek yerine hala vergilerin arttirilmasi ve hala aciklarin zamlarla kapatilmaya calisilmasini ne vefali ne de ahlaki buluyorum. Ustelik bunlar tatminkar bir aciklama yapilmadan uygulamaya konuyor.

  2. Kamil Bey’in yorumuna katılıyorum (ya ben buldum yorumun kolayını işime gelen yoruma katılacam al sana nur topu gibi yeni yorum)

    Ve bir de sırf gıcıklık olsun diye şöyle bir yorum bırakacam: İçkim yok sigaram yok cep tlf numu da kaybetsem bile umrumda olmaz..aman beeee banane zamlardan :p

    • Ama bak gıcıklık olsun diye diyorsun. Demek ki o zaman böyle düşünenler, yanlışın peşinde gidenler gıcık etme oyunu oynadığından memleket te böyle gıcık adamların elinde gıcık bir oyuncak oluveriyor.

      Katılımcı olma yaratıcı ol. Beni böyle ikna edemezsin. Doğru icraat görmek istiyorum…

      • yok Memleket gıcık insanlar tarafından yönetilmiyor sizler onları çekemediğiniz için gıcık oluyorsunuz sadece..alışırsınızzzz üzülme..Ülke şimdiye kadar nelere alıştıı unutmadık o günleri

  3. Keşke çekemiyor olsak. Keşke sırf bu yüzden sıkıntılı olsak. Keşke bu kadar basit olsa. Keşke o alışkanlıklarımızdan ders çıkarabilsek. Biz geçmişte de alışmamıştık şimdi de alışamayız. Yanlışın ve her türlü sömürünün karşısındaydık ve hala da öyleyiz. Yıkılsak da kalkmasını biliriz. bir daha söylüyorum partizan bir çizgim yok olmayacak ta. Ama göz göre göre insanların kazıklanmasına sessiz kalamıyorum hepsi bu. ÖTV 1999’da deprem için yardım kampanyası olarak bir yıllığına konmuştu ama unutuldu gitti. Şimdi normal bir ödeme oldu. Adam gibi vergi toplayamayanlar işte o öncekilerin koydukları vergiler ile ekonomiyi götürüyorlar… İşte biz bu ahmaklığın karşısındayız. Boğaz köprüsü yapılırken de bir yıllığına para alınacaktı. Şimdi OGS ve KGS den kazanılan paralarla ne yapılıyor çok merak ediyorum. Daha devam ettirme beni lütfen… 🙂

    • Göz göre göre insanların kazıklanmasını istemeyenlerin içine hepimiz giriyoruz..Peki dün boyun eğmeyenler bu gün de eğmeyecek olanlar neredeler?? Doğruları savunanlar neredeler? Halka seslerini duyuramadıkları için şimdi de eskiden olduğu gibi mevcut iktidara muhalefet mi oluyorlar? Dün de muhalefet bu gün de….Peki neden ülkeyi yönetmeye talip değil de sadece muhalefet? Ve ben biliyorum ki bu konunun sonu asla gelmez….Burada durum iktidar savunuculuğu yapmayacağım ama bence sürekli muhalefet olanlar iktidara gelip ülke nasıl yönetilirmiş göstermeliler !yoksa söylemleri sadece sözde kalır ve tekrardan ibaret olur…

      • Lütfen bir konuda anlaşalım. Kimlerden bahsediyorsun bilmiyorum ama iktidar olmak isteyenler değil iktidar olup yanlış işler yapanlar ilgilendiriyor beni. Ben sürekli eleştiri olsun diye eleştirmiyorum konunun özünde kıyaslama falan yok. Bir partiyi ön planda tutma hevesimde yok. Sadece yapılan yanlışları görün ey halkım diyorum. Eskiden her şey çok güzeldi demiyorum. Nasıl yönetiliri göstermeyi bırak bugün bu ülkede bir iş yapmaya kalkışırsan ve eğer bir kesimin bağlı olduğu gruptan değilsen bütün kapılar suratına sertçe kapanıyor. Bir dene istersen. Sen nerede yaşıyorsun sevgili Pabuç…

  4. vergiler konusunda kesinlikle size katılıyorum, asıl vergisini ödemeyenler yüzünden bütün borçları bizim gibi kayıtlı, normal vatandaşın üzerine yıkıyorlar. Geçen aylarda Eser Karakaş güzel bir makale yazmıştı Starda,” Elli milyon seçmenden sadece bir milyon altı yüz bininin beyannameli gelir vergisi mükellefi olduğu bir ülkede demokrasi de anlamsızlaşabilir zira yurttaşlık bilinci sallantıdadır. ” diye bir cümlesi vardı, ısrarla tekrarlar yeri geldikçe. İşin özeti budur, holdingler vb. milyarlarca lira vergi borcu ile sefa sürerken biz daha çok ötv öderiz, biz “öteki” vatandaşız çünkü; öteki vatandaş vergisi!

    • “Öteki vatandaş vergisi” 🙂 güzel bir bakış olmuş. Nihayet ötekileştik diyorsunuz yani otomatik vergi verenler olarak..

      Eser Karakaş ve bütün star gazetesi yazarları böyle bir cümle bulur döner döner yazarlar işte. Hadi biraz bir şeyler yapmak için yaz desen, güler geçerler. Onların asıl işi yandaşlıktır çünkü.. Eleştirdikleri şey sadece demokrasi olur bu sebepten. Demokrasinin ne olduğunu bilirler mi oda şüpheli..

      Çok teşekkür ediyorum ve diyorum ki biz vergi vererek ötekileşiyorsak bizim üstümüzden geçinenler neleşiyor acaba.. Sevgilerle… 🙂

Bir Cevap Yazın

