İHH’ya selam olsun…

Bir dolu gemi yükü malzeme ve gönüllü destekçilerle beraber Filistin’e yola çıktınız. Bir uçak dolusu malzeme ile Somali semalarındaydınız. Yardım topladınız, yardım edip destek olmaya çalıştınız. Şimdi sıra kendi insanınıza dönme zamanıdır…

Otobüs dolusu gönüllü insanlarla batıdan doğuya doğru harekete başlayın. Hadi gidin Çukurca’ya destek olun. Kamp kurup, dünyaya haykırın. “Yalnız değilsiniz, hep birlikteyiz” deyin. Ağlayan yüreklere su serpin. Yüzü düşmüş mehemetçiği biraz olsun tebessüm ettirin. Onlara aş, oyuncak, defter kitap götürmeyin, hatta hiç bir malzeme götürmeyin. Sadece yürekleriniz olsun yanınızda birazda gururunuz..

Gidin oralarda boy gösterin. Sloganmı istediniz. “Hepimiz Askeriz” deyin. Beğenmediniz mi? “Askerimizin arkasındayız” ya da en eski bildik sloganı söylersiniz “Ordu Millet elele”. Ya da bulursunuz nasılsa bir slogan, takılmazsınız bunlara. Hadi yapın bunu. O zaman ben de anlayayım ki “İHH” gerçekten insanı yardım vakfıymış. Sivil toplum örgütleri gerçekten örgütmüş. Öyle mahalle aralarında eline bayrak alanın yürümesine benzemiyor bu iş. “Lanetliyoruz!” diyerek kurtulamazsınız. Yetiremezsiniz… Ama bir şeyler yapmalı diyor ve yapmak istiyorsanız bunu yapın. Çukurca dağlarında kamp kurun. Hadi.. Bakın bakalım o zaman terör de terörist de kalıyormu… Bakın bakalım oralarda yaşayanlar, savaşanlar neye benziyor. Bakın bakalım oralarda yaşananlar televizyonlardan göründüğü kadar mı?…

Eğer bunu da yapmıyorsanız. Yeter susun artık. Bırakın askerin yakasını. Yorumlamayın operasyonları. Gafil muhbir olmayın. Yeter susun. Susmayacaksınız da sesinizi yükselteceğiniz tek yer Çukurca olsun… Oralara kadar gidemeseniz de biraz hareket edin bari. Bir defa görelim kendi vatandaşınız için gerçekten var olduğunuzu…

By Volkan DENİZ Posted in terör

8 comments on “İHH’ya selam olsun…

    • Sorunuzu anlayamadım. Eğer benim bu yazımdan üzülmediğim anlaşılıyorsa çok şaşırırım. Ben eğer öyle bir sivil toplum örgütü olsaydım şu an oradaydım.Sorunuz buysa tabii. “Üzülmedin mi?” sorusunu da sanırım yanlışlıkla yazdınız.. Saygılar ve hoş geldiniz…

  1. Fikre hasta oldum. Hepimiz Askeriz kısmına hele bende bende dendigi zamanlar çok kıskanmıştım . illa azınlıkmı olmak laızım BİRLİK İÇİN Sen yapa bilirmisin evet bilinç liydi ama sonrası silinmişti bende çıkınca gördüm . ee şimdi bu fikir sadece burdamı kalacak denk gelenmi okuyacak ben acemiyimde .

  2. sevgili okur cok dogru soylemissin azinlik olmadan neden birlik olunamaz bu ulkede
    Olunmali ve hemen harekete gecilmeli yoksa azinlik olanlar da yasayacak bir ulke bulamayacaklar. Fikir burda kalmaz umarim ulasir adrese.Okuyan herkes paylasir ve belki anlar birileri sivil toplum orgutu ne demek insani yardim ne demek

    tesekkurler…

  3. Gelişmişlerinin İstanbul’da klimalı stüdyolarda ya da az gelişmişlerinin Avrupalarda barlarda gezip gezip kıyak kafayla sosyal internet medyasında yorum yapması gibi bir imkan varken, senin parmak bastığın gibi Çukurca dağlarında kamp kuracak bir zihniyet olsaydı bugün bu acıları yaşamıyor olurduk zaten! Taşın altına elini sokmadan ve doğudaki köyünde hayatın nasıl yaşandığını kendisi tecrübe etmeden hala soruna doğru parmağı basanlara terör örgütü ile orduyu aynı şeylermiş gibi silahı bıraksınlar demeyi reva gören sivil pkk’lılar varken bu iş çok zor!

    Biz terör örgütünü eleştirirken yeri geliyor geçmiş ve halihazırdaki hataları nedeniyle devleti, siyaseti, orduyu, hukuku, eğitim sistemini, tıpı, iş adamlarını, akademisyenleri, basını ve senin de gayet güzel bir şekilde yaptığın gibi stk’ları da eleştiriyoruz. Kendisini bölge halkıyla bizden daha özdeş görenlerin de artık azıcık madalyona ters tarafından bakıp bizim yaptığımızın üçte biri kadar da olsa terör örgütünün o halkı temsil etmediğini söylesin ve yaptığı zalimliklere karşı dik bir duruş göstersin istiyoruz. Ama sivil pkk’lılar gündemi saptırıyor, devlet adına hareket edenlerin geçmişteki hatalarını ön plana çıkararak dikkati başka sorunlara çevirmek için müthiş bir çaba sarf ediyorlar.

    Ya! adam beni öldürdü diyorsun; bana silahı bırak diyor. Ya! adam bebeği öldürdü diyorsun; kürtçe konuşamıyordum bir zamanlar diyor. Ya! adam fabrikayı yaktı diyorsun; bize yatırım yapmıyorsunuz diyor. Ya! adam dinsiz diyorsun; önünde oturup sigara tüttürürken arkasında cuma kılıyor. Neyse…

    Tamam Diyarbakır cezaevinde, Metris’te, Samsun Asfaltı önünde, 27 mayısta, 12 eylülde, 60, 70, 80lerde 90larda 2000lerde yapılmış hatalar vardır, zamanında kendini devlet zanneden birtakım devlet görevlilerinin vahşiliklerini, yobazlıklarını, bunları da konuşmak gerekir, konuşuyoruz da. Ama her terör olayında üç beş ağlayış fotoğrafından sonra direkt olarak gündemi saptırmayı gerektirmez bu. Hak sorunları sadece güneydoğunun değil bütün ülkenin vatandaşlarının, hepimizin sorunu, bunu ne zaman idrak edecekler bilemiyorum.

    Biraz uzattım dostum… Sevgilerle…

    • Güzel söylemişsin, çok güzel anlatmışsın ama bir gün anlayacaklar. Gitmeden uzaktan ahkam keserek bu işlerin olamayacağını. Bir gün anlayacaklar insanları sonsuza kadar kandıramayacaklarını ve bir gün anlayacaklar yardım etmek için illa ki bir sebep olması gerekmediğini. Eğer insanlar açlıktan ölmeden yardım ediliyorsa bunun adı yardımdır, ölmek üzere olan dağılıp bitmiş insana yapılana yardım denmez temizlik denir ya da günah çıkarmak. Askerler de yardıma muhtaçtırlar ama maddi yardım değil bu yardımın tek adı vardır. “Moral desteği” Askerinin de kendi vatandaşı olduğunu düşünerek en azından moral vererek de yardım edileceğini bir gün anlayacaklar ama o zaman bu işlerin bir anlamı kalmayacak korkarım…
      Sevgilerle…

  4. Ben Abdülaziz Bayındır’ı seviyorum, yazılarını ve görüşlerini beğeniyorum ve hemen hemen herkes eleştiriyor. Geçenlerde bir arkadaşım beni görür görmez heyecanla “e hani hocan iyiydi, peki neden hala koltuğunda oturuyor, neden Van’da değil” diye bana sordu. Ona güzel bir dille izah ettim ama şimdi senin gibi birine ben bunu nasıl izah edeyim Volkan Abi? Sen benden iyi biliyorsun ki bazı şeylerin birbirine karıştırılmaması gerektiğini?

    İhh bu ülkenin yüz aklarından biri. O tüm dünyanın bize hayran olmasında etkili en önemli stk. Dünya onların paketlerindeki Türk bayraklarıyla tanıyor bizi ve onunla seviyor. Bir yerde bir felaket oldu mu herkesten önce oradalar. Fakat ne olduysa sen onları devlet sandın? Tüm bu yaptıkları iyilikleri hiçe sayıp, bir de onlardan terörü bitirmelerini istedin? Şimdi ben bunu senden istesem, sen ne yapabilirsin abi?

    Şimdi burada yine sorun ve çözüm üzerine yazmayacağım çünkü şablon gözüme iyi gelmiyor. Yalnız saygılarımla beraber, İhh gibi etkili ve güzel bir kuruluşa karşı yazdığın bu yazıyı kabul etmediğimi belirtmek isterim.

  5. Sevgili kardeşim nereden çıkardın İHH’dan terörü bitirmesini istediğimi. Hele ki onları devlet sandığımı neden söylediğini anlayamıyorum. Tüm bu yaptıklarını da yapmasaydı bari. Elbette bir takım işler yapacak. Çünkü bir yardım kuruluşu. Ancak yardım sadece malzeme dağıtarak, açları doyurarak yapılmaz. Bu konuda ukalalık yaptırma bana. Bir zamanlar İnsan hakları derneği vardı gerçi hala da var. Ancak bu dernek, işi gücü bırakmış sadece terörist haklarını savunuyordu. O taraftan bakınca evet çok işler yapmış da oluyordu tabii. Sen beni bir gün anlayacaksın ama sanırım bu epey zaman alacak. Her fırsatta bağıra çağıra söylüyorum “ben herhangi bir ideolojinin peşinden gitmiyorum, yanlışları görünce susamıyorum” diye. İnan bana İHH’nın ya da bilmem başka bir sivil tıoplum kuruluşunun anlayışı ile ilgilenmiyorum. Ben sadece farklı bir açıdan göreve çağırıyorum. İhh bu ülkenin kuruluşu ise önce bu ülkenin insanına el uzatacak. Onun görevi ülkeyi tanıtmak değil. Yardım eden bir ülke olmadan önce kendi işini kendi becerebilen bir ülke olmayı tercih ediyorum çünkü…

    Yapılan hiç bir şeyi hiçe saymıyorum. Sadece diyorum ki , bu ülkede bir terör gerçeği var. Eğer sende bir yardım kuruluşuysan gerektiğinde elini taşın altına sokacaksın. Hepsi bu dediğimin. Sen neden bir savunma içgüdüsü ile bana bunları anlatıyorsun anlayamıyorum. Bana benim bilmediğim şeyleri söyle Yusuf. Bana benim ülkemin insanın kan ağlarken dünyanın ücra köşelerinde yapılan yardımları anlatma… Bana ülkemin insanlarından alınan paraların ülkemin insanlarının yararına kullanacak kuruluşlardan bahset. Bana laf değil Yusuf icraat üretenleri anlat. Yoksa ben her şeyi görüyorum buralardan. Hiç kimseden ne devlet olmasını ne de terörü bitirmesini istemiyorum. Lütfen yazdıklarımı biraz tarafsız oku. Sen hep bir taraf olarak bakarsan hiç bir konuyu tartışamayız…

    İster kabul et ister etme. Ancak yardım kuruluşu olması için önce tarafsızlığın ne demek olduğunu bilmesi gerekir bu tür organizasyonları yapanların. Yoksa işte böyle malzeme olur. Deniz Feneri gibi… Bilmem anlatabildim mi…

Bir Cevap Yazın

