Memleketimden azar azar…

Geçti gitti işte. Bir yaz daha kaydı ömrümden. Yaşanacak bir yaz daha eksildi. Bir kez daha uzaklaşmaya başladık güneşten. Bir kez daha kapattık teras katlarını, balkonları, bahçeleri. Yaşanmışlıklar anı oldu. Bir yaş daha geçti gitti işte…

Önce kuzeyden başladım. Karadeniz’den. Sonra batı cephesindeydim ülkemin. Dağlarını tepelerini değilde şehirlerini saydım bu sefer. Kimi zaman tarihine gömüldüm, kimi zaman turizm anlayışında kayboldum, yıkıldım. Ama tekrar tekrar gördüm. Ülkemin cennet köşelerini. Bir defa daha sevdim içinde yaşayanlarına rağmen her köşesini.

Zigana’da yayla evinin huzurunda uyandım sabaha.

Yeşilin içinde yaşamanın ne demek olduğunu anlamaya çalıştım.

Derelerinde coştum, serinledim, hayata gülümsedim.

Gizli kalmış tarihini keşfettim. Ulaştım otların arasında kalmış kalıntılarına.

Sıcacık insanının gülümsemesindeki samimiyeti yakaladım. Anladım Karadenizli olmak ne demek. Ne demek misafirperverlik.

Akşamları sıcacık ortamlarında soluklandım.

Sonra uzandım batısına. Trakya’dan başladım bu sefer. Topraklarımın gerçek sahiplerini yerlerinde gördüm. Gelibolu’dan Çanakkale’ye uzandım…

Gelibolu’da başladı herşey. İlk mesajı aldık ve…

Bigalı’da duygulanıp anladık.

Ne yapsak, ne etsek te yetemeyeceğimizi..

Hissederek ayrıldık. Bir kez daha saygıyla anarak…

Biraz daha güneye Geyikli limanına yanaştık. Ve gelmişken Bozcaada’ya bakmadan geçmek olmaz dedik.

Yanaşırken limanına, yansıtmaya başladı sıcaklığını…

Sokaklarında buldum samimiyetini.

Sonra daha güneye. Bildik köşelere uğrayarak Bodrum’a kadar indik.

Keşke uzaktan göründüğü gibi olsa hep…

Buralara kadar gelmişken komşuya da bir uğradık. Yunan adası, Hipokrat’ın memleketi Kos’a..

Ve döndük dolaştık, geldik kürkçü dükkanına..

Sevdik, çok sevdik cennet köşelerini bir kez daha memleketimin.

Yaz bitti ama biz yeniden başlayalım dedik… Bir köşesinden…

2 comments on “Memleketimden azar azar…

  1. Eveteet bu gün yorumumu yapabilirim, kendime geldim (tebessüm)

    -Favori fotografım (tabik ki 🙂 ) 5.fotograf oldu …

    -Zigana da kalınan ev;işte en çok kıskandığım resim o oldu. Sonrasında gizli kalmış tarih resmi geliyor..

    -Karadenizden daha çok resim olsaydı ”keşke”dedim

    -”Bildik köşelerinizden Bodrum” hım iyiydi ya! Biz bilmeyi bırak uzaktan bile göremedik oraları 😉 Artık olur da gidersek sizi buluruz da gezdirirsiniz bizleri Bodrum’un bildik köşelerini..

    -Çanakkale ile ilgili bir şey diyemiyorum ,her Türk vatandaşının gidip görmesi gereken yerler..

    -Hipokrat’ın memleketine bile gitmişsiniz ciddi ciddi siz leyleği bayaa bayaa Trofosferin dışına yakın yerde görmüşsünüz.Yok yani hava da görmüş desem imkanı yok bu olamaz çünkü ben her yıl Leyleklerin bahar aylarında göçünü izleyen biriyim gidebildiğim en uzak yer Nevşehir 😉

    -Bu arada Hipokrat efendinin memleketiyle ilgili bir harf hatası olmuş çok acele yazmışsınız yazıyı ,lütfen böyle güzel yazıları aceleye gitirmeyin 🙂

    -Tekrarını bekleriz gereğini arz ederiz…Saygılar …

Bir Cevap Yazın

