Yetim hakkı…

DSCF7150Şaşırmayın dostlarım. Üzülmeyin de ve hatta hiç düşünmeyin üzerine. Siz hiç hırsızın suçunu itiraf ettiğini gördünüz mü. Hırsızlığın bir meslek olarak anıldığı ülkemizde çalanın haklı sebepleri olduğuna inandığını bilmez misiniz. Bilmez misiniz ki çaldığı her şey onun hakkıdır.. Çalmamış, hakkı olanı almıştır sadece. Çünkü “bal tutan parmağını yalar” sözünün başka hiç bir dilde karşılığı yoktur. O halde fırsatını bulan her idareci için yaptığı işin karşılığında ağzına bir parmak bal çalınması anormal bir durum değildir ki. Zaten hiçbir ülkede de duyamazsınız oğlunun yediği haltlar için “ne var bunda” diyen bir idareci..

Ben neredeyse tüm hayatımı tüyü bitmemiş yetimin hakkını koruyarak geçirdim. Sürekli tasarruf etmem istendi. Zamanla istenmesine gerek olmadan tasarruf etmek için ben uğraştım. Üşüdüm bazı zamanlar ama yakıttan tasarruf ettim. Suyu tasarruflu kullandım. Az ışıkla yaşamaya alıştım. Ekmeğimi ziyan etmemek için uğraştım. Artan yemek için hep azar işittim. Bulamayanların olduğunu kafama vura vura öğrettiler bana. Hep bir yetim hakkını ödemeye çalıştım. Ben tasarruf ettikçe bir yerlerde bir garibanın veya yetimin karnı doyuyor sandım… Oysa gariban hep aç, yetim hep zavallı olarak kalmış. Asıl tasarruf etmesi gerekenler her türlü aymazlığı hak sayar olmuş.

Ve şimdi merak ediyorum o tüyü bitmemiş yetimler nerede ne haldedirler diye.. Halen daha akıllanmamış başımı vuruyorum duvardan duvara…

4 comments on “Yetim hakkı…

  1. Sen hala yetimin hakkını kollayacaksın, hala bir yerlerde yetimler olacak sen bazen onları görecek duyacaksın ama yine asıl görmesi gerekenler görmeyecek!

    Sen değişmeyeceksin , değişmesi gerekenler de değişmeyecek….

  2. ve kafamı her duvara vuruşumda yine hatırlayıp kaldığım yerden devam edeceğim. Tasarruf ederek ülkemin en azından var olan kaynaklarını az da olsa ziyan etmediğim mutlu olup kendimi kandıracağım. Ama olsun ben bundan mutluyum zaten…

Bir Cevap Yazın

